fallback

Най-ефективните бензинови двигатели на пазара

Тези агрегати харчат малко и без хибридна помощ

В последните години най-важните характеристики на един автомобил не са мощността и максималната скорост, а разходът на гориво и нивата на вредни емисии. Това са реални стойности, които позволяват да се сравняват двигателите на отделните модели. Въпреки това, трудно може да се определи най-ефективният задвижващ агрегат, защото потреблението на гориво зависи не само от мотора, но също така от трансмисията (задвижване на четирите колела или само на едната ос, както и вида скоростна кутия), съотношението на предавките, теглото и аеродинамиката.

В следващата класация, съставена от колегите ни от Motor1, са включени само неелектрифицирани двигатели. Отпадат дори най-леките "меки хибриди", така че не се учудвайте, че в нея не попадат модели, които вече са електрифицирани. Данните са според цикъла WLTP, обявени от производителя, като са близо до реалните, самите автомобили да разделени по категории и вид гориво.

Смята се, че колкото по-малък и по-малко мощен е еди двигател, то той консумира по-малко гориво. Това обаче невинаги е така, защото често именно малките мотори трябва да бъдат "изцедени", за да може да постигнат същата производителност, която големите агрегати постигат с много по-малко усилия.

Това важи особено за все по-популярните турбо двигатели, които се предлагат с различни нива на мощност и въртящ момент. При тях вариантът, който е най-ефективен, не е нито най-мощният, нито най-слабият, а някой междинен вариант. В случая след името на модела е посочена модификацията (двигателя), скоростната кутия (5 М - 5 предавки, механична, 8 А - 8 предавки, автоматична), конските сили и въртящия момент, като и средният разход на гориво.

Най-ефективните бензинови двигатели на пазара (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    Бай Ганю ( преди 2 години )
    Много зависи и от задкормилното устройство!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Шкода Октавия, Порше и Ягуар са добре, но другите от класацията не ги бива, не им е тук мястото.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Едно ,че Шкода Скала не е в класа на Тойота Корола и Фолксваген Голф, а по-скоро Поло и Ярис. Второ Тойота Корола 2.0 хибрид 180 коня 0-100 7,9 сек, разход същия. Коментар?
  • #7
    Ония ( преди 2 години )
    Пълни глупости!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Skoda Scala 1.0 tsi 110 к.с. - 9,9 сек 0-100. Toyota Corolla hybrid 1,8 122 к.с. - 10,9 сек. Разход - същия.
  • #5
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Че то почти не са останали други двигатели...тази статия мирише на бензинов маркетинг...
  • #4
    Даниел ( преди 2 години )
    Ягуар F pase с Туарег и Х5, познайте дали са в един клас. Това ми били автомобилни журналисти. Пълен резил сте.
  • #3
    opa ( преди 2 години )
    има лека разлика между ефективни и ефикасни, правете я
  • #2
    Даниел ( преди 2 години )
    Слагате Октавия в клас на Супърб. Това говори, какви не.. грамотници сте. Направо сте за смях.
  • #1
    Xa ( преди 2 години )
    Не знам как го смятат но нова Шкода Октавия софийско градско харчи 9.5 л на 100 бензин.
fallback
Последни