IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И притежанието на електромобил се оказва по-скъпо от стандартен модел

Цените в сервиза са два пъти по-високи от тези за кола с бензинов двигател

Електромобилите често се позиционират като превозни средства, чиито експлоатационни разходи са по-ниски от тези на автомобили с двигател с вътрешно горене, но това не е точно така. Изследване на компанията We Predict показва, че през първите 3 месеца след закупуването на кола на ток тя излиза два пъти по-скъпо от стандартен модел.


Renault Zoe


В проучването са прегледани милиони документи по ремонта и техническото обслужване, за да се изчислят разхода на собственик на електромобил през първите 90 дни след закупуването му. Оказва се, че за кола на ток те са средно 123 долара, докато за модел с бензинов двигател те са 53 долара.

Според резултатите от изследването, резервните части за електромобил струват средно 65 долара, а за бензинова кола - 28 долара. Освен това, за обслужване на електрическа кола се плаща на механик средно 58 долара, а за стандартен модел - 25 долара.


VW ID.3


В тези разходи влизат ремонтите по гаранция и обслужване, които се поемат от производителя, така че самият собственик може и да не усети това по джоба си. Още повече, че през първите 3 месеца много малко автомобили влизат в сервиза за каквито и да е ремонти, но въпреки това, сериозната разлика е факт.

Такава има и при автомобилите от премиум-клас, при които разходите за първите 90 дни са 69 долара, докато масовите модели излизат около 33 долара. Както отбелязва Джеймс Дейвис, основател и генерален директор на We Predict, високите цени за ремонт на ранен етап със сигурност водят и до високи ремонти по-късно. А това означава, че влизането на електромобил в сервиза със сигурност ще струва повече на собственика му повече отколкото бензинов модел.

0 от 500