fallback

10 от най-великите машини за пътешествия според Top Gear

Тези легендарни коли, ван, пикап и дори мотоциклет са съвършените добавки към ваканцията

Надяваме се, че не е далеч мигът, в който проклетият вирус, който ни затвори и спря възможностите ни да пътуваме, ще отиде по дяволите и светът отново ще се отвори така, както беше допреди корона-кризата. И отново ще хвърляме поглед върху картите на гугъл или глобуса, планирайки следващата ни ваканция или пътешествие.

Разбира се, когато (и дано) нещата се оправят, туризмът в локален и глобален аспект отново ще отбележи бум и милиони ще напъплят по известни и неизвестни дестинации. Но все пак, на хората трудно ще им мине толкова време на изолация и стрес и можем да очакваме, че мнозина ще предпочетат да попътуват с най-сигурното нещо, в което са сами или с най-близките си – автомобилът.

Така че, време е да започнем да планираме, и е хубаво да си помислим коя би била перфектната машина на колела, с която да осъществим така жадуваното пътешествие (популярно като road trip). Но кое прави един автомобил подходящ за такова пътуване? Разбира се, на първо място е добрата горивна ефективност. Все пак, добре е возилото, с което се отправяме на стотици (понякога и хиляди) километри от дома, да има приличен разход и да не се налага често-често да спираме на бензиностанции. Другото важно нещо е надеждността – не бива да очакваме колата ни да работи безупречно като индустриална шевна машина, но все пак трябва да е надеждна и това което би могло да се повреди, да може да се установи и отремонтира лесно.

Пространството е абсолютно задължително. Все пак, някой мъдър човек някога е казал, че „пространството е най-високото ниво на лукса” в една кола. Та кой не иска повече пространство за рамената, главата и коленете си? А в допълнение трябва да има и място за багаж, храна, напитки и понякога за стопаджии…

Машината ви трябва да има и характер – няма да е лесно да прекарате дни наред във возило, което не ви допада или не върви добре. Не на последно място, комфорта на возене – това е нещо, което е може би най-важното за кола за дълги пътувания. Няма начин да ви е хубаво в „лагерница”, която ще ви изкърти пломбите, или пък люлеещ се като платноходка автомобил. А за финал, избраното от вас возило трябва да е и забавно – все пак си почивате и забавлявате докато сте зад волана.

В галерията ни може да видите една на пръв поглед причудлива, но доста интересна и стойностна селекция, дело на специалистите от Top Gear. В нея, безспорните автомобилни специалисти дават мнението си за 10 наистина уникални машини от всякакъв клас, на две или четири колела:

10 от най-великите машини за пътешествия (ГАЛЕРИЯ)

fallback
  • #8
    До 7 ( преди 2 години )
    Арабите не са глупави хора то друго и неиздържа там но ти си дървен философ и си по умен от тях нали
  • #7
    Брандо ( преди 3 години )
    Как да пътешествам с Тойота ?! Трябва да си хахо, за да се наслаждаваш на кашон !
  • #6
    Nik ( преди 3 години )
    Що за *** статия е написана,не мога да разбера... Къде сложихте в класацията Ланча Делта Интеграле? Та това е най големият *** ! (имах такава купена нова при това) Всеки 2 седмици видях в сервиз то какво ли не и смениха Не говорим за специалните дето ползваха по ралита. Серийното производство изведнъж изчезна къде са сега?- на вторични.Астън Мартин и той мисля няма място в тази класация. Та той струва колкото всички накуп коли ! Къде е легендарният Ландкрузер?Нисан Патрол?
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    До 3 тотогава и пътищата не бяха като сега,до София през Витиня а след това и през Араба конак близо 4 часа за 160 км.,сега за час и половина,а за 4 часа и малко от Сф до Бургас. Едно време с Жигула и БулгарРено 8 от плевенско до Варна 6 часа и малко,говоря за година 1979,а през 1083г. от Търново до Балчик пак същия тандем 4 часа и малко.миналата година от плевенско до Варна 3 часа и 10 минути.Определено има разлика и в пътищата,не само в колите. Тогава пътищата не позволяваха много.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-после да се съглася с Топ Гиър.
  • #3
    Дедо ( преди 3 години )
    Тия явно не знаят нищо за Жигули, Москвич, Трабант - все велики коли за пътешествия от по няколко часа или дни до морето и обратно.
  • #2
    5 ( преди 3 години )
    Тази класация няма нищо общо с реалността днес.Все едно е правена за UK през 1970-та година.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Като изключим Астъна и Синкрото (но и при него под условие) другите са готини коли, но не и за пътешествия. ДСа е недадежден, 123кат и пагодата са немощни, Ланата макар и легенда е каруца, каминото... абе по-скоро мустанг бих взел за американските пътища а Г-класата е велика, но за кратки офроуд разходки - поне в това поколение. Крайно неподходящи примери
fallback
Последни