IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes е готов за електрическо бъдеще, но то ще струва много работни места

Концернът Daimler ще финансира прехода с продажба на бензинови и дизелови коли

Главният изпълнителен директор на Daimler - Ола Калениус, обяви, че германският концерн, част от който е Mercedes-Benz, изпреварва плановете си за електрификация. Те предвиждат елиминиране на двигателя с вътрешно горене през 2039 година, но това може да стане и по-рано.


Mercedes-Benz EQS Ола Калениус


Пред The Financial Times изпълнителният директор на автомобилния гигант разкрива, че голямото търсене на електрически модели на Mercedes е насърчило преминаването към производство на електромобили. Въпреки това, компанията няма да спре производството на бензинови и дизелови модели, като ще използва парите от техните продажби за финансиране на електрическото бъдеще.

Откакто е начело на Daimler, Калениус отблизо следи разработката на електрическия флагмана на Mercedes-Benz - седана EQS. "Първото луксозно превозно средство с електрическо задвижване", както в компанията определят този модел, трябва да се превърне в алтернатива на S-Class. Според Калениус, няма как да се определи точна дата за пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, като това ще става постепенно, благодарение на регулаторния натиск, съчетан с намаляване на стойността на батериите и динамиката на пазара.


Mercedes-Benz EQA


Към момента продажбите на електрически автомобили набират стабилна скорост, като Mercedes е продал 16 000 електромобила и 43 000 хибрида (плъг-ин) през първото тримесечие на 2021 година, което е 10% от глобалния резултат на марката. Електрификацията обаче поставя на дневен ред въпроса с работните места, които ще трябва значително да бъдат намалени.

Това признава и самият Калениус, като посочва, че за производството на електрически превозни средства са нужни много по-малко работници, отколкото за автомобили с двигатели с вътрешно горене. Шефът на Daimler допълва, че германските производители на автомобили ще трябва да проведат "честен разговор за работните места", което може да се окаже проблем.


Mercedes работници


Според агенция Autonews Europe, преходът към електромобили ще остави много хора от автомобилната индустрия без работа. По изчисления на института IFO, преминаването към производство на електрически превозни средства само до 2025 година ще наложи съкращаването на повече от 100 000 работни места.

Снимки: Daimler

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    СМОГ ( преди 2 години )
    Засегна се, че освен миризливи газове, друго не си оставил след себе си и реши да пpъднеш по темата?
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до смока ( преди 2 години )
    Горкия той - " малоумие и изблици на агресия", явно си много засегнат!! Нема ли лечение, или е късно, чадо?!
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    СМОГ ( преди 2 години )
    Парникови газове, сажди (ДИЗЕЛ). Дишай смело и обилно! Отвори прозорците в задръстване! Дай газ! Карай дизел и спести 20 кинта. Трови наред! Лапета, жени и старци да се опраат. А за който сега каца на Земята: нефтът е изчерпаем ресурс и едно поколение изсмука за 3.5 милиарда години назад. Другарю водач не се обаждай! Нямаш очи да се обаждаш!
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    СМОГ ( преди 2 години )
    Твърдите дизелови частици влизат директно в кръвопотока - рак, сърдечно-съдови. Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак. Азотни окиси (ДИЗЕЛ) - белодробни възпаления, разрушена устойчивост на пневмония и инфлуенца. Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата. Серен двуокис (ДИЗЕЛ) - астма, намален белодробен обем (деца)
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Пешо ( преди 2 години )
    Докато не направят тея електрически подобия на автомобили да минават минимум 1000км с едно зареждане, няма как да станат алтернатива, да не говорим, че цената е безумна от 80000 хиляди нагоре!
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    а бе швабен ( преди 2 години )
    като ти омръзне да тролиш, що не вземеш да отвориш Български правописен речник!!
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нас повече ще ни засегне това че обслужването на мотора практически е никакво сравнено с ДВГ щото така или иначе доколкото знам в България ДВГта и скоростни кутии не се произвеждат и е все тая но пък сервизите ще ги засегне
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Е защо толкова лицемерно? Знаете ли колко нови работни места ще се открият в Китай при производителите на батерии? Немците ще си плащат за технологината безпомощност, това няма как да го избегнат - те самите си отрязаха "читият" дизелов клон на който седяха.
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Най-*** е, че хората, които са против електрификацията са принудени да плащат за нея. Ако не политическата принуда и безумното харчене и на държавни пари пак на същите тези хора електрификация няма да има просто защото цялата работа е неефективна от икономическа гледна точка!
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Типично за Mercedes -ясно и коректно изявление! Без изхвърляне: Ние така, па те онака!