Mercedes-Benz представи седмото поколение на S-Class, която отново ще се предлага във версия на Maybach (сега този модел е известен като Mercedes-Maybach S 650 Sedan и с V12 двигател). Оказва се обаче, че концернът Daimler, част от който е производителят на премуим-автомобили, има други планове за луксозната марка.
Те бяха загатнати от генералния директор Ола Каленус, който призна, че марката Maybach може да бъде използвана и за намиращия се все още в разработка електрически седан Mercedes-Benz EQS, чиято премиера ще се състои през 2021 година. Според шефа на концерна, електрическата платформа на Mercedes позволява широки възможности за подобен модел.
Идеята може да изглежда и шокиращата за някои, но всъщност нещо подобно направиха и в General Motors, откъдето обявиха, че производителят на луксозни автомобили Cadillac ще е бъдещета водеща електрическа марка на американския концерн.
Фокусирането върху по-големи луксозни автомобили при преминаването към електрически превозни средства играе основна роля в стратегията на Калениус да увеличи печалбата на а Mercedes. А големите превозни средства генерират по-високи печалби, които са от решаващо значение за финансиране на големите разходи за нови технологии и за разширяването на софтуерните операции.
Оказва се, че шефовете на големите производители вече мислят повече за рентабилност, когато става дума за електромобили от висок клас, а не толкова за екологичната страна на въпроса. Факт е, че една от причините Maybach да предложи електрически модел са новите стандарти вредни емисии, влизащи в Европа, но основният пазар на марката е Китай, а там също има огромен натиск за електрификация на транспорт. И това отваря огромни възможности пред марката.
Снимка: Maybach