IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault се връща към неуспешен експеримент

Провалът на проект за замяната на батерията на електромобила не е отказал французите

Шефът на Renault - Лука де Мео, е наредил на инженерите на компанията да започнат разработка на система за бърза смяна на батериите на електромобилите, тъй като вижда редица приемущества в тази технология, съобщава Financial Times.


Renault електромобили


Преди 10 години Renault работеше по подобен проект с американо-израелската компания Better Place, но тогава не се получи нищо. Планът предвиждаше производството на 100 000 електрически седана Renault Fluence Z.E., чийто изхабени батерии да се сменят с нови за по-малко от 5 минути на специални станции.

Пилотните проекти бяха стартирани в Израел и Дания, но през 2013 година Better Place фалира, след като не успя да намери пари за развитие. До този момент Renault беше успял да продаде по-малко от 1000 бройки от Renault Fluence Z.E. Седанът се оказа ненужен вероятно заради слабите си характеристики - батерията с капацитет 22 кВт/ч осигуряваше пробег от 185 км по цикъла NEDC, което в действително означава максимум 100 км. И дори със смяна на батерията на специална станция, няма как да се стигне далеч.


Renault електромобили


Според Лука де Мео, който застана начело на Renault през миналата година, системата със смяна на батериите не е толкова начин за увеличаване на пробега, а е отлично бизнес-предложение. Ако то се реализира, компанията ще продава електромобилите отделно от батериите, които при новата схема ще се дават под наем. Така стартовата цена на колите на ток ще бъде намалена радикално.

Впрочем, в Renault отдавна работят по схемата с продажба на електромобили, чиито батерии се дават под наем. А схемата с верига от обекти, на които акумулаторът ще се сменя бързо и клиентът ще продължава своя път, ще позволи на компанията да реализира и по-големи печалби.


Renault електромобили


Подобна система обаче крие и рискова, тъй като тя ще може да се обслужват само електромобили от една марка. В случая, към Renault може да се присъединят и партньорите в алианса Nissan и Mitsubishi, но дори и с тяхна помощ трудно може да се осигури икономическа ефективност от глобална мрежа за смяна на батериите.

Всичко това засега е само идея, като не е взето окончателно решение за нейното прилагане на практика. Обсъжда се възможността, тя са бъде реализирана само за отделни модели и пазари, а не по цял свят.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Крис ( преди 1 месец )
    Идеята е да се плаща наем за батерията. И да си зависим дългосрочно от определена марка. Това е разписано в стратегията на рено.
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Настоящето ( преди 1 месец )
    Батерията с твърд електролит, годна за промишлено производство, вече е факт, дело на проф. Ли Шин от Харвард. Може да бъде зареждана и разреждана минимум 10 000 пъти, без да загуби капацитет. 100% зареждане до 20 минути. В момента текат патентни процедури. Факт са и конопените батерии. Създава се подобен на графен материал от отпадъчни конопени влакна за една хилядна от цената. 8 пъти по-мощни от литиевите!
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По-бързо ще има, отколкото ще отнеме да се изгради огромна и скъпоструваща мрежа от станции за подмяна на 10 големи производителя.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Nio били най-напред. Затова ли Тесла държи 25% от световния пазар, на второ и трето са SAIC и VW? Nio дори не са в топ 5.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какъв влак те тресе? Автомобилът, дори с огромните данъци и акцизи в ЕС е най-евтиният транспорт при поне двама пътници в купето, и единственият от тип точка-до-точка. Високоскоростните влакове струват колкото самолет. Едно семейство - 1000 евро. С кола е 100 евро.
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Късогледа идея. След броени години технологиите ще позволяват достатъчен пробег и бързо зареждане, така че никой няма да си и помисля за замяна на батерията. Милиарди инвестиции в станции за подмяна ще отидат на вятъра. А колите с подобна възможност ще са по-тежки, по-неефективни и ще имат по-малък капацитет от аналогична кола с вградена батерия. Тесла се отказа именно поради тези причини, а не защото "не е успяла".
  • #6
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Че то ... ( преди 1 месец )
    рено кога е имал успешен проект?
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви глупости ще правят хората за пари вместо да се качат на някой високоскоростен влак и да отидат където си искат без губене на време
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електрическата кола няма как да бие двг.Защотокато си заредиш резервоара и го оставиш и след 5 месеца си палиш и потегляш а с електричката имаш разряд итрябва нон стоп да е включена а кой плаща тоя ток.
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    sameman ( преди 1 месец )
    Toчно така, NIO скоро, ще стъпят на европейският и северноамериканския пазар. Много хора не познават тук марката, но цялата им концепция е гениална! Ще издухат масово конглокенцията. И ако имате съмнения в тази компания, е хубаво да знаете, че китайската държава притежава не малко проценти в NIO.