IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои полезни системи може да навредят на мотора

Техните недостатъци понякога са фатални за задвижващия агрегат

С всяка изминала година съвременните автомобили стават все по-технологични. Производители внедряват най-различни системи, подобряващи екологичността на превозните средства и намаляващи разхода на гориво. Освен плюсове обаче, тези технологии имат и някои очевидни недостатъци, предупреждават експерти.


двигател


Да вземем, например, системата за впръскване на гориво, която по правило е настроена за топъл климат. С нея моторът се задейства, докато е студен сутрин. За много места в Европа тя е напълно подходяща, но това не важи за северните райони. Поне докато не загрее, моторът не работи правилно, тъй като натоварването върху неговите компоненти се увеличава. И това се отразява негативно на ресурса му.

Друга разпространени система, която предизвиква доста противоречиви мнение, е "старт-стоп". При нея икономията на гориво не е съществена, колкото и производителите да се опитат да убедят потребителите в обратното. В същото време броят на стартиранията на двигателя се увеличава многократно. Съответно, износването на силовия агрегат се повишава значително.


катализатор


На трето място е поставен катализаторът. Първоначално - докато е негов, той е много полезен, тъй като намалява нивата на вредни емисии, отделяни в атмосферата. С течение на времето обаче се появяват проблеми, като най-често те са свързани с качеството на бензина. Ако то не е добро, катализаторът започва да са разпада, а малки частици от него може да попаднат в двигателя. И когато това стане, се стига до повреда.

В списъка влиза също така и турбината. Разбира се, много хора харесват турбомоторите заради отличната им динамика и ниския разход на гориво в сравнение с атмосферните двигатели. По време на работа обаче турбината се нагрява до 1000 градуса, което увеличава разхода на масло. Освен това, заради високите натоварвания ресурсът на турбината рядко превишава 100 000 км.

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тъпия ( преди 3 седмици )
    Как ,попадат частици от катализатора в двигателя?
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Fdxcg ( преди 3 седмици )
    Оле.. 1.9 тди 131к.с с ремап . Аз изминах 275 000км..беше уж на 135 000км. Турбо не се повреди!
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ресурсът на турбината рядко надвишавал 100 хил? Верно? Досега не съм виждал кола с развалено турбо и на 350 хил км. Разваляха се старите турбота, които бяха на спортните коли. Турбото горяло масло? Никога не съм доливал, и на 20 хил и на 30 хил смяна. На тези, които ще кажат, че е дълъг период, ще кажа, че няма проблеми поне до 350 хил, после ги продаввам. Старт/стоп не пестял? Когато не работи (заради отопление/охлаждане), разходът ми е 7.7, а когато работи 5.8. Градско. Пести ли?
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Шофер ( преди 3 седмици )
    Карам коли от 20г.маслото се сменя на 8000км катализатор се запушва след отпред. километри и е добре да се смени или махне. Нямам опит много с дизел печки не обичам.Старт стоп нямам сигурно ще е проблем стартер и аку. Журналистите са тъпи повечето ама многооо
  • #13
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 4 седмици )
    Нормално е когато катализатора не негов, автомобила се опитва да го отхвърли, в следствие на това могат да попаднат негови частици в двигателя.
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 4 седмици )
    Ама каква откровено *** статия. Тоз дето е писал статията двигател не е виждал никога! А пък тоя дето я е превел дори и на снимка не го е виждал.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 4 седмици )
    На моята кола ( без марка да не започва заяждане), и дават 5.4 л. обем на маслото! Поради разбираеми причини, купувам туба 5л. и я наливам, като се пълни до две трети между белезите на щеката и до десетина хиляди километра не доливам. Колата е дизел с турбо, 163 к.с., 106000км. и я карам здраво, а и дават смяна на маслото на 20 000км, което бих препоръчал на враговете си:)
  • #10
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Swen Sodenkreker ( преди 4 седмици )
    Значи докато катализаторът е негов -нещата са добре,а после когато предполагам е "чужд" почват проблемите?!!
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    на моята кола (без старт-стоп) стартерът се скапа за 80 хил км , на един познат издържа над 220 хил , акумулаторът му и той си е оригиналния за тези 8 години.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Пенчо ( преди 4 седмици )
    За сетен път с тази статия се доказва калко неуки са тези журнал. То бива, бива, ама такава простотия. Дано този"хубавец" прочете коментарите и се скрий за винаги.