fallback

Основните грешки на шофьора, които водят до висок разход на масло

Някои от тeзи действия са елементарни и лесно може да бъде избегнати

Стареенето на двигателя е естествен процес, като един от най-забележителните процеси в него е повишаване на разхода на масло. Това обаче се забелязва не само при старите, но и при по-новите мотори. Какви са причините, за да се стигне до подобно нещо?

Всъщност, дори нов двигател "яде" масло и производителите да наясно с това, като предварително посочват допустимия разход. И ако вашият автомобил не се вмества в тези норми, трябва да се потърси помощ от специалист. Така ще бъдат прекратени по-тежки последствия, заради които може да се стигне дори до основен ремонт на силовия агрегат.

За бензиновите атмосферни двигатели допустимият разход на масло е от 5 до 25 грама на 100 литра изгорено гориво. Ако моторът не нов, показателите са малко по-високи - от 25 до 100 грама. За дизелите стойностите са увеличени - до 50 грама на 1000 км пробег при нов двигател и до 150 грама при стар.

При турбодвигателите показателите са още по-високи - до 80 грама на 100 литра бензин при нов мотор. С течение на времето той се износва и съответно този показател може да достигне до литър на 1000 км пробег. Ако разходът е по-висок, значи е време автомобилът да посети специализиран сервиз.

Първата и най-често срещана причина е използването на фалшиво или неподходящо масло. Освен, че не върши основната работа, за която е предназначено, то е и вредно за двигателя. Някои шофьори правят грешката да сложат повече смазваща течност от необходимото, което също се отразява неблагоприятно на двигателя.

Лошите атмосферни условия, а също карането по тежки терен, претоварването на автомобила, тегленето на ремаркета, каравани или друг товар също водят до повишаване на разхода на масло.

Друг фактор за увеличение на разхода на масло за механични проблеми по двигателя. Сред тях са износване на буталата и цилиндрите, а също така и на уплътненията. Понякога причината е още по-банална - теч в системата за смазване.

Има обаче и вариант, при които маслото изчезва заради загуба на херметизация на двигателя. Тогава лубрикантът влиза в системата за охлаждане, което също е сериозен проблем. Маслото изчезва и това води сериозни поражения върху основните детайли на задвижващия агрегат.

Високият разход на масло може да бъде преборен с някои хитрости, препоръчват експерти. Една от тях е сипването на масло с по-висок вискозитет, а ако двигателят е прекалено износен, да се премине директно на минерално масло. Важно е обаче да се избягват прекалено евтините продукти, както и тези със съмнителен произход, а също така не бива да се смесват различни масла.е смесват различни масла.

fallback
  • #7
    Христов ( преди 3 години )
    Какви са тези автомобили, които се карат в България? Карам Audi A6 2,7 TDI quattro на 260 000 км, Сменям масло на всеки 30 000 км или на всеки две години. За това време колата ми изгаря само 500 гр. масло. Веднъж в годината влизам в специализиран сервиз за пълно обслужване. Забравих да кажа, че живея в Германия.
  • #6
    Читател ( преди 3 години )
    Колкото и да се хвали N3 ,само немски както споменаха по-долу НЕДОРАЗУМЕНИЯ съм имал и още имам WV Golf 5 2.0tdi е харчи си масло и всичките са харчели ,а ти на 35000 смяна пожелавам ти следващия на 60000.... км да го сменяш ми звучи неразумно
  • #5
    ИБН ЕБН АЛ КАМИЛ ( преди 3 години )
    До 3....Ти може да го сменяш в СУПЕР РЕНОМИРАН СЕРЗИЗ, ама клепара, който го сменя може да СУПЕР РЕНОМИРАН ***....... 2+2 МОЖЕ ДА НЕ ЗНАЕ КОЛКО Е, АМА НА ТЕМА КОЛИ НЕ "МОЖ ГО БАРНЕШ"...... КОЛКО ТАКИВА ПОЗНАВАМ НЕ Е ИСТИНА....
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-важното е да не купуваш таралясници, които са били пратени за скрап в Европа, а *** Балкански решил да надцака системата... А относно минералното масло - не живеем в 75-та година, че да слагаме минерално масло на жигулата, конструкторите на мотора знаят перфектно с точно какво масло трябва да се кара, така че автора на статията да не импровизира.
  • #3
    Майстор ( преди 3 години )
    Какъвто и вискозитет да сложите ако бута 1Л на 1000кмра все ще го гори и сте за сервиз дрто са приказки...Гледайте да не прегрявате мотора защото се изпичат гумичките на клапаните, или от нередовна смяна на масло спичат сегментите започва да гори. Фалшиво масло ,неправилно за мотора ,нередовна смяна и разхода го имате..
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Минералното масло при 100 градуса няма да е с по голям вискозитет.И изобщо няма да реши проблема.
  • #1
    Факт! ( преди 3 години )
    Основната грешка е на тия дето си купуват маслояди като бмв и други германски недоразумения.
fallback
Последни