fallback

Основните грешки на шофьора, които водят до висок разход на масло

Някои от тeзи действия са елементарни и лесно може да бъде избегнати

Стареенето на двигателя е естествен процес, като един от най-забележителните процеси в него е повишаване на разхода на масло. Това обаче се забелязва не само при старите, но и при по-новите мотори. Какви са причините, за да се стигне до подобно нещо?

Всъщност, дори нов двигател "яде" масло и производителите да наясно с това, като предварително посочват допустимия разход. И ако вашият автомобил не се вмества в тези норми, трябва да се потърси помощ от специалист. Така ще бъдат прекратени по-тежки последствия, заради които може да се стигне дори до основен ремонт на силовия агрегат.

За бензиновите атмосферни двигатели допустимият разход на масло е от 5 до 25 грама на 100 литра изгорено гориво. Ако моторът не нов, показателите са малко по-високи - от 25 до 100 грама. За дизелите стойностите са увеличени - до 50 грама на 1000 км пробег при нов двигател и до 150 грама при стар.

При турбодвигателите показателите са още по-високи - до 80 грама на 100 литра бензин при нов мотор. С течение на времето той се износва и съответно този показател може да достигне до литър на 1000 км пробег. Ако разходът е по-висок, значи е време автомобилът да посети специализиран сервиз.

Първата и най-често срещана причина е използването на фалшиво или неподходящо масло. Освен, че не върши основната работа, за която е предназначено, то е и вредно за двигателя. Някои шофьори правят грешката да сложат повече смазваща течност от необходимото, което също се отразява неблагоприятно на двигателя.

Лошите атмосферни условия, а също карането по тежки терен, претоварването на автомобила, тегленето на ремаркета, каравани или друг товар също водят до повишаване на разхода на масло.

Друг фактор за увеличение на разхода на масло за механични проблеми по двигателя. Сред тях са износване на буталата и цилиндрите, а също така и на уплътненията. Понякога причината е още по-банална - теч в системата за смазване.

Има обаче и вариант, при които маслото изчезва заради загуба на херметизация на двигателя. Тогава лубрикантът влиза в системата за охлаждане, което също е сериозен проблем. Маслото изчезва и това води сериозни поражения върху основните детайли на задвижващия агрегат.

Високият разход на масло може да бъде преборен с някои хитрости, препоръчват експерти. Една от тях е сипването на масло с по-висок вискозитет, а ако двигателят е прекалено износен, да се премине директно на минерално масло. Важно е обаче да се избягват прекалено евтините продукти, както и тези със съмнителен произход, а също така не бива да се смесват различни масла.е смесват различни масла.

fallback
  • #17
    Габдулла ( преди 3 години )
    Понеже виждам, че темата ви е интересна, ще посоча някои неща. Първо, съвременните моториста с бутала с малка пола. Масления сегмент нарочно не обират всичкото масло, за да работи буталото в маслена баня. Ето защо и нови, моторите харчат много масло. Всичко това с цел екология. Колкото да гумичките на клапаните, поне от 25 години се правят от витон и те са последното, което спича.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Странно заглавие - от всички изброени, единствената грешка на шофьора е ако налее повече масло. Другото е c'est la vie. И моето мнение е, че при повишен разход на масло единственото, което може да се пробва е да се сменят гумичките на клапаните. Иначе не съм сигурен, че някой може да направи качествен ремонт на двигател, пък и не знам дали някой въобще прави. За новите коли има ли ремонтни комплекти бутала и сегменти? Новите тънки цилиндри могат ли да се стържат?
  • #15
    Габдулла ( преди 3 години )
    Заглавието трябваше да бъде: " Ехо от селската кръчма". Както винаги, статията е преписана от чужда медия и е съобразена с тяхното ниво.
  • #14
    Онзи ( преди 3 години )
    Пълни глупости!
  • #13
    IKL ( преди 3 години )
    Пълни глупости, как 1 л на 1000 км, вие нормални ли сте? Ако харчи дори 0.5 л на 10 к км, значи нещо не е наред. Я си сверете часовниците... Специалисти... Хаха....
  • #12
    Банан ( преди 3 години )
    Пълна с правописни грешки статия. Намерете си редактор с поне завършено основно образование.
  • #11
    Някой ( преди 3 години )
    Само глупости пишете
  • #10
    Читател ( преди 3 години )
    Имал съм 2 коли и двете харчеха масло, на едната проблема беше гумички на клапани, на другата заоечени сегменти, след ремонт и двете спряха да харчат, имам пред вид 0 разход. Интервалите за смяна и вискизитет си ги спазвам според книжката за експлоатация на колата.
  • #9
    Pesho ( преди 3 години )
    Аз масло не сменям, само доливам. Ама как пиля гуми пред хоремага на село, не е истина.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Имал съм две Рена. Масло не бутат дори и на 300 хил. км. Тези твърдения за литър масло на 1000 км ми изглеждат неверни. Излиза, че между смяната няколко пъти се сменя маслото. Реално трябва да спираш да доливаш при дълго шофиране. Не съм виждал подобно нещо!
fallback
Последни