IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Инвеститори в Toyota критикуват шефа заради електромобилите

Акио Тойода е категоричен, че забраната на двигателя с вътрешно горене е пагубна за японската индустрия

Акционерите в Toyota са притеснени, че позицията на главния изпълнителен директор Акио Тойода може да навреди на бъдещето на компанията. Тойода, който е ръководител и на JAMA (Японската асоциация на автомобилните производители) не е привърженик на колите на ток и публично обяви, че забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене може да навреди на Япония.


Акио Тойода


Изявлението на шефа на Toyota беше направено на заседание на JAMA, като той говори не от името на своята компанията, а по-скоро като представител на всички производители в асоциацията, което е сериозна разлика разлика. По този начин Тойода защитава и тези компании, които за разлика от Toyota, все още не могат да преминат към електромобили.

Властите в Япония се готвят да забранят продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 година. Напълно възможно е обаче тази забрана да важи само за вътрешния пазар и така производителите да продължат да изнасят своята продукция в чужбина.

Представители на петима акционери в Toyota - AkademikerPension, Storebrand Asset Management, Nordea Asset Management, KLP и Пенсионният фонд на Църквата на Англия коментираха пред агенция Reuters, че не са доволни от изявлението на Тойода, като според тях, „изглежда, че той не осъзнава какво е заложено тук“.

Интересното е, че четирима от акционерите (без Пенсионния фонд на Църквата на Англия) идват от Норвегия и Дания - държави, известни с бързото си приемане на електромобили. Те са притеснени, че други страни също съвсем скоро ще забранят двигателите с вътрешно горене и това ще се отрази на компаниите, които все още произвеждат такива автомобили и не могат да ги продадат.

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 28: Нищо подобно, Тойота подготвя няколко електромобила в следващите години. А също и батерии с твърд електролит - по-безопасни, по-леки и по-евтини от настоящите. Акио Тойода предупреждава за проблеми в качеството си на предедател на JAMA, не на Тойота.
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 27: Как точно японците са изостанали от Тесла, като Тесла доскоро разчиташе само на Панасоник за батерии? Без Панасоник, нямаше да има Тесла. Това са фактите. Къде а им великите батерии на Тесла? Пълен въздух под налягане.
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 26: ГМ ги сравнявай с Тесла - и те така едвам връзваха двата края, въпреки че бяха много големи по борсите. Тойота от години прави солидна и стабилна печалба, затова и инвеститори им са солидни - такива които инвестират дългосрочно, а не спекуланти гледащи да продадат бързо на голяма печалба.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Харесвам японските коли - даже в момента карам такава, но тия приказки на Тойода са меко казано неадекватни. Собствената му страна ще забрани ДВГ а той упорито удря стената с глава. И не само Япония но и редица Европейски страни ще забранят ДВГ в близко бъдеще. Тогава ще е прекалено късно да се модернизират и за съжаление ще ги погълне някоя китайска компания както направиха съснСааб и Волво
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А всичките тези пенсионни фондове, които се избиват да купуват "стабилните" акции на Тойота и подобни динозаври, да не би да не надуват цената? И GM беше най-голямата автомобилна компания в света - много инвеститори са си залагали главата, че никога няма да се свие 5 пъти. Едните залагат на залежали, но стабилнни компании, други на млади, но иновативни. И в двата случая пазарната капитализация не отговаря на действителността. Но докато Тесла има шанс, Тойота оттук може само надолу.
  • #22
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Те "хората" се избиваха да купуват и акции на Енрон, Теранос и дот-ком фирми, ама в един момент балъците свършват и пирамидата се срутва. Ха-ха, блъснал е бил един два-пъти, викаш - голяма работа. Абе ясно колко ти е акъла, ха-ха-ха-ха!
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Пазарната капитализация на Тесла е въздух под налягане, защото се крепи на празноглави инвеститори вярващи на брътвежите на Илонката. А Тойота не е хедж фонд да прави пари от акции - те са в автомобилния бизнес и печалбите им са доста по-солидни и сигурни. Колкото до достъпа до технологии - едва ли автопилот блъскащ се в стационарни обекти представлява кой знае какъв интерес.
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Хех, фенчета на най-голямата пирамида в света обвиняват Акио Тойода дето управлява фирмата на пра-дядо си и прави 20 милиарда чиста печалба всяка година че нямал връзка с реалността!!! Той Илонката неслучайно продава Free Self Driving блъскащ се в полицейки коли за по 10 000 долара на такива капацитети като вас.
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В началото и аз си мислех, че Тойода е глупaк, но той се оказва хитрец. Всички останали известират в ел. мобили и спират разработките на ДВГ, но в много държави ДВГ ще се търси още 10-ки години. Та г-нът явно разсъждава така: "Така или иначе сме изпуснали влака за електрификацията, защо да се мъчим напразно? По-добре да оберем освободения пазар на ДВГ от водещите производители!" Сигурен бизнес за още поне 20 г., пък и напълно съответстващ на нискотехнологичния имидж на Тойота.
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Какво има да му се обяснява на този Тойода? Самия факт, че продължава да вярват че водородът има бъдеще при леките автомобили, говори достатъчно за връзката му с реалността. Продължава да влага милиарди в глух клон на автомобилната индустрия. Ще последват nokia