fallback

Изследване показа какви трябва да бъдат електромобилите, за да се купуват

Експерти посочиха трите ключови фактора за успеха на съвременните коли на ток

Компанията Castrol представи резултатите от проучването си, в които показва, как автомобилната индустрия може да ускори разпространението на електромобили. В изследването са участвали експерти от Castrol и BP, а също така и тимът на Jaguar от шампиона във Формула Е.

Те посочват три ключови фактора, които ще помогнат за масовото внедряване на електромобили. Основният от тях, според изследователите, е цената. Тя трябва да бъде около 36 000 долара, за да може да привлече повече купувачи.

Вторият факт е намаляване на времето зареждане до 31 минути, а третият - пробегът на един електрически автомобил трябва да бъде минимум 469 км.

Освен това, в анализа на Castrol се посочват и три основни направления, които също ще помогнат за развитието на електромобилите. Това са съвместни разработки на всички етапи от създаването и производството, сътрудничество между инженерите и производителите (съответно доставчици) на оборудване и осигуряване на достатъчно информация на потребителите. Така ще бъдат разсеяни всички неверни представи за колите на ток.

"Всички експерти са на мнение, че масовото внедряване на електромобили може да стане не по-рано от 2030 година", е заключението на доклада. Подобен срок вече обявиха редица производители, които след 9 години ще продават само коли на ток. Подобни планове вече обявиха Jaguar Land Rover, General Motors, Ford, Volvo и Mini.

Снимки: Volvo

fallback
  • #28
    carpe_diem ( преди 3 години )
    На улицата пред нас как има стълбове за осветление и за подаване на ток за тролеите? Не може, казваш, на тия стълбове да боднеш контакти за зареждане на коли, както правят от няколко години в белите държави? Щом казваш, значи не може и в България електрички няма да има поради тази причина. Много жалко, щеше ми се да дишаме по-чист въздух, ама не може. А и другото - от утре ако всички коли са електрически. Еми не, няма да е от утре - постепенно става това и у нас ще е една идея по-бавен процес.
  • #27
    Баго ( преди 3 години )
    Да питам за един преател- всеизвестно е,че в България сме богаташи и 80 процента от нас си купуваме коли втора употреба.То и с дрехите е така ама това друга тема.Добре,че с храната не е -засега.Та като си купим електричка с издухана батерия- КО праЙм и за чии *** ние изобщо?И друго-сегашния ми автомобил - с ДВГ има автономия1000-1200 км и на 500 км. отстояние да са.бензиностанциите трябва да си завършен *** за да останеш без горива.Пита се как ще си планираш пътуването с втора ръка електричка
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    500 км е идеален пробег. Въпросът е човек да е сигурен, че има къде да зареди, ако тръгне надалеч. А тая цена от 36 000 долара вече е нещо съвсем друго. Тук през ден пускат в коя държава от ЕС какви коли се купуват и като гледам павечето са от 15 000 евро. Истината е, че електрическите коли ще дойдат. Аз съм за, стига да не са по 36 000 евро. На Европа са и необходими, ако наистистина се минава на ВЕИ, защото се разчита да са част от електроразпределителния грид и да връщат ток при пиковете.
  • #25
    Ха ( преди 3 години )
    Иска им се на петролните компание ел. колите да са чак 2030. Ще бъде до 2-4 години.
  • #24
    Ала бала портокала ( преди 3 години )
    ...подмяната ще ви струва минимум половината от цената на батерията, защото ви е бедна фантазията колко кабели има за разкачане и закачане след това.Плюс това трябва да се свали цялото купе на колата за да се оголи шасито на което е разположена батерията,отделно че са много ама много тежки тези батерии. Седмо ще трябва да си поемете разходите по отнасянето на батерията до специално място за рециклиране на тези батерии.Осмо въобще работата с електромобила е един голям к...р,за който още не знаете
  • #23
    Ала бала портокала ( преди 3 години )
    ...Четвърто бъдете сигурни ,че ако първите 2 г минавате по 500 км с едно зареждане,то на третата година ще паднете на 400-450 км,а до 5 г ще паднете на 200-250 км! И питам ва аз вас умни глави такива "И ко прайм ся!?"- пасем тревичка. Пето след петата година ще искате да я продадете, защото пробега е падна значително,ама няма да можете,щото никой не иска кола с пробег 250 км,а една батерия в момента е около 50-60% от цената на електромобила. Шесто подмяната на батерията...
  • #22
    Ала бала портокала ( преди 3 години )
    Ся да ви кажа и аз нещо-аз живея в чужбина и до Бг са ми 1500 км, което означава,че за да съм спокоен ми трява поне 2000 км пробег с едно зареждане. А това дали ще карам без да спра или не си е мой проблем. Аз лично искам поне 2000 км пробег,а не с 500 км да кибича 5 пъти по 2 часа с престой за зареждане. Второ тези автомобили не могат да вдигнат повече от 120 км. Трето нали знаете че тези 500 км пробег са нещо относително,а зимата повярвайте ми всяка батерия се изразходва по-бързо. Четвърто...
  • #21
    До 24 ( преди 3 години )
    И какво, мислиш че са проблем ли? Стига с тези много километри, има толкова бързи зарядни, че за 15 минути тоалетна и продължаваш още 250 километра след като си тръгнал с пълна батерия! Тези 700 километра се взимат точно с тръгване със заредена батерия и две зарядни за по 15 минути! Значи се удължава времето с половин час! Ти сигурно и така си правиш почивка от половин час поне, когато пътуваш 700 километра? Не ги караш наведнъж!
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Този с 500те километра- едно служено пътуване ми е по около 700, 3 пъти в седмицата. И спокойно, не съм шофьор на камион.
  • #19
    TSLA ( преди 3 години )
    Всеки да кара квото му е кеф, стига да няма ауспух :DЗа извънградско гледайте да е над 60 кВтч и си свалете PlugShare - зарядни да се оринеш. Сортирате си по CHAdeMO и CCS контакти и газ с 200 къси-дълги :D
fallback
Последни