fallback

Jaguar се отказва от преследването на германската тройка

Британците явно са "изпуснали влака" и логично поемат в друга посока

Британският премиум-производител Jaguar ще се промени драстично през това десетилетие, след като се ангажира да премахне двигателите с вътрешно горене от своите нови модели и да стане изцяло електрически през 2025 година. Освен това, луксозната марка се отказва и от опитите за конкуренция с Голямата германска тройка - BMW, Audi, Mercedes-Benz.

Изданието Automotive News се позовава на „бивш старши изпълнителен директор в автомобилния сектор с опит в премиум сектора“, който посочва, че в Jaguar са се провалили при опита си да превърнат XE в достоен съперник на BMW 3-Series, Audi A4 и Mercedes-Benz C-Class..

"Това е като да преследващ вече изпуснат влак. В опита си да тръгне след германското трио Jaguar Land Rover направи гамата си прекалено сложна и в крайна сметка продажбите на единия бранд изяждат тези на други", категоричен е топ-мениджърът, който е пожелал анонимност.

Сега в Jaguar ще трябва да променят стратегията си, тъй като конкурентите също залагат на електромобили, но не се отказват от моделите си с двигател с вътрешно горене. Финансовият директор на компанията Ейдриън Мардел признава, че преследването на Audi, BMW и Mercedes-Benz е безсмислено, тъй като тези компании са 4 пъти по-големи.

Британският производител беше принуден да се откаже от двата бъдещи модели, които разработва - големия SUV J-Pace и електрическият XJ. Причината е, че модулната архитектура с надлъжно разположение на двигателя ще се използва само от следващите поколения на Range Rover и Range Rover Sport.

Преминаването към изцяло електрическо задвижване означава, че всички сегашни модели на Jaguar ще бъдат спрени в средата на десетилетието. Промяната обаче ще струва страшно много пари. Според бившия главен инженер на Land Rover - Чарлз Тенънт, за проектирането на нова платформа за електромобили, изграждането на нови модели на нея, както и за премахването от гамата на сегашните автомобили с двигател с вътрешно горене, ще бъдат нужни около 5 млрд. британски лири.

Снимки: Jaguar

fallback
  • #4
    1234 ( преди 3 години )
    Пълни глупости! Англичаните не копираха немците а италянците. Колко време ще издържи бранд продаващ само име и дизайн? Х време с ясен срок. Как корейците станаха грандове, само с КАЧЕСТВО, дума непозната в английското иниталанското автомобилостроене. 30 г всичките им модели са в дъното по надеждност и те не промениха това. Пълни кре тени, само не знам дали от глупост или алчност, може и двете. Всеки карал италянска и английска кола знае за какви *** става въпрос. Там всичко е консуматив.
  • #3
    none ( преди 3 години )
    Индийците от Jaguar се провалиха основно с надеждността. От същия проблем страда и Land Rover, както и китайското Volvo. Каквото и да произвеждат индийците за нищо не става. При китайците има надежда за подобряване
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Не че нещо, ама кога и по какъв начин Ягуар са били конглокент на германската троица ? С технологии ли, с качество ли, с опции ли, с моделна гама ли, с какво ???
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Те много навреме са се сетили, че са изтървали влака. А той замина преди повече от 10г. (откакто фалираха и ТАТА ги купи)
fallback
Последни