fallback

Jaguar се отказва от преследването на германската тройка

Британците явно са "изпуснали влака" и логично поемат в друга посока

Британският премиум-производител Jaguar ще се промени драстично през това десетилетие, след като се ангажира да премахне двигателите с вътрешно горене от своите нови модели и да стане изцяло електрически през 2025 година. Освен това, луксозната марка се отказва и от опитите за конкуренция с Голямата германска тройка - BMW, Audi, Mercedes-Benz.

Изданието Automotive News се позовава на „бивш старши изпълнителен директор в автомобилния сектор с опит в премиум сектора“, който посочва, че в Jaguar са се провалили при опита си да превърнат XE в достоен съперник на BMW 3-Series, Audi A4 и Mercedes-Benz C-Class..

"Това е като да преследващ вече изпуснат влак. В опита си да тръгне след германското трио Jaguar Land Rover направи гамата си прекалено сложна и в крайна сметка продажбите на единия бранд изяждат тези на други", категоричен е топ-мениджърът, който е пожелал анонимност.

Сега в Jaguar ще трябва да променят стратегията си, тъй като конкурентите също залагат на електромобили, но не се отказват от моделите си с двигател с вътрешно горене. Финансовият директор на компанията Ейдриън Мардел признава, че преследването на Audi, BMW и Mercedes-Benz е безсмислено, тъй като тези компании са 4 пъти по-големи.

Британският производител беше принуден да се откаже от двата бъдещи модели, които разработва - големия SUV J-Pace и електрическият XJ. Причината е, че модулната архитектура с надлъжно разположение на двигателя ще се използва само от следващите поколения на Range Rover и Range Rover Sport.

Преминаването към изцяло електрическо задвижване означава, че всички сегашни модели на Jaguar ще бъдат спрени в средата на десетилетието. Промяната обаче ще струва страшно много пари. Според бившия главен инженер на Land Rover - Чарлз Тенънт, за проектирането на нова платформа за електромобили, изграждането на нови модели на нея, както и за премахването от гамата на сегашните автомобили с двигател с вътрешно горене, ще бъдат нужни около 5 млрд. британски лири.

Снимки: Jaguar

fallback
  • #14
    до #14 ( преди 3 години )
    за това ли корейците от Самсунг мотърс произвеждат "гордостта" на рено, наречено таласъм...опс, талисман? А и новото им сувче аркана пак от там идва...
  • #13
    смех ( преди 3 години )
    Японските и немските фенове са безнадежден случай.АМа то надеждност ама такива глупости.ДВГ отдавна се знае окачване как се прави също технологията на производството е отдавна известна частите идват от поддоставчици при определени зададени характеристики,Ама според "умниците" само японците и немците правели коли разбираш ли.
  • #12
    А.В.Торът ( преди 3 години )
    Jaguar след моделната 2009-2010 чисто и просто няма. Дизайнът им е красив, но ако махнеш емблемите, може да е всяка една друга кола. Техниката на новите е дори по-капризна от тази на ветераните. С посочената година духът на котката напусна тази фирма и май няма надежда за връщане.
  • #11
    Az ( преди 3 години )
    Ягуар просто не е комерсиален като немците . Иначе не е лоша кола .
  • #10
    Факт! ( преди 3 години )
    Какви корейци бре тия дето са под кота нула като иновации.Качество има там където има цикъл като в каруцата например никаква иновация кон зоб колела и дъски надеждни са ама не водят до прогрес това са корейци и японци неиновативни тъпчещи на едно място нискотехнологични бараки.
  • #9
    Алексей ( преди 3 години )
    Gлледайки ценовата политика .... никак не са се отказали
  • #8
    Мхм ... ( преди 3 години )
    реалисти, за разлика от некои оризари, жабари и макаронаджии.
  • #7
    VAYK ( преди 3 години )
    Със собственик ТАТА(Индия), са обречени да не преследват нищо!
  • #6
    Е... ( преди 3 години )
    реалисти все пак!
  • #5
    Нещастници ( преди 3 години )
    Само едно ще им кажа, което обяснява всичко. Какво очаквате от хора продаващи премиум спортни коли които 20 г залагат на моторни масла тип С1!?!?! А германците само на С3!? За неразбиращите във форума, разликата е като между 0w16 и 10w60! Останалото е подробности. Английските коли са пълни трошки като концепция, колко *** трябва да си да не се осъзнаеш, корейците по големи ли бяха?
fallback
Последни