IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari има трикове, с които да спаси V12 двигателя

В италианската компания са убедени, че дните на мотора не са преброени

С пускането на най-новите си модели - 812 Competizione и 812 Competizione A, компанията Ferrari представи своя най-мощен двигател с вътрешно горене в историята си. С мощност от 830 к.с. и 692 Нм въртящ момент, 6.5-литровият V12 доказва, че атмосферните двигатели все още са живи, а в Маранело явно са убедени в тяхното бъдеще въпреки новите екологични стандарти.


Ferrari V12


Според търговския директор на италианския производител - Енрико Галиера, двигателят V12 е "сърцето на Ferrari" и инженерният екип на компанията "има готови трикове, с които да го поддържа жив". Галиера беше категоричен, че дните на атмосферния мотор не са преброени и той ще продължи да играе основна роля в бъдещите модели на марката.

Главният инженер на Ferrari - Майкъл Лайтърс, подкрепи колегата си, като каза, че все още има живот в 6,5-литров V12, като двигателят може да бъде подобрен за постигане на по-висока ефективност и повече мощност.

"Определено ни предстои много работа, за да продължим да поддържаме V12 мотора, но той е един от основните стълбове на Ferrari. Няма невъзможни неща, въпреки че новите екологични стандарти са огромно предизвикателство", допълни Лайтърс.

За модела 812 Competizione двигателят е подобрен, като получава въглеродно покритие на щифтовете на буталата, които също са преработени. Поставени са още нови главите на цилиндрите, както и напълно нова всмукателна система, която е проектирана специално за този мотор.

Експертите са категорични, че във Ferrari наистина разполагат с всички технологии, нужни за подобрения на мотора, но трябва да решат, която е най-добрата опция за бъдещето. Промените няма да бъдат големи, тъй като в момента V12 двигателят се развърта до 9500 об/мин, което е съвсем близо до максимума.

Снимка: Ferrari

0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Селянин ( преди 3 години )
    Мда, много технологично напреднало е колата ми да се задвижва от това, което задвижва и дрелката ми.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 години )
    Ти сигурно умираш да гледаш въртящ се ротор.Е гледай си го и не давай акъл на хората с бензин в кръвта!
  • #3
    6 rate up comment 25 rate down comment
    Гл. инженер ( преди 3 години )
    Магьосници, да, колите им заслужават да радват публиката, НОО това не променя факта, че двигателят на Ото е не простоо примитивен - той е най-примитивнито нещо в употреба в 21-век. Парни машини, работещи на принципа на множество взривове... При силовите полета няма лимит на оборотите. Роторът може да се върти до милиони обороти, докато не го разпаднат центробежните дили. Да искаш да гледаш бутала, докато свят светува е като да искаш да общуваш като индианците с пушек и ръкомахане между 2 хълма.
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Ферари фан до 2 ( преди 3 години )
    Ти Феррари не ги мисли,много по-умни са от тебе!
  • #1
    30 rate up comment 1 rate down comment
    Браво! ( преди 3 години )
    Това е инженерно изкуство заслужаващи адмирации! Докато Ферари правят автомобили с ДВГ хората от аналогови свят ще имат автомобилни мечти! За новото поколение бъдещето ще даде " безкраен избор" от електро миксери с китайски таблети превозващи ги като картофи от точка А до точка Б докато сърфират!