С пускането на най-новите си модели - 812 Competizione и 812 Competizione A, компанията Ferrari представи своя най-мощен двигател с вътрешно горене в историята си. С мощност от 830 к.с. и 692 Нм въртящ момент, 6.5-литровият V12 доказва, че атмосферните двигатели все още са живи, а в Маранело явно са убедени в тяхното бъдеще въпреки новите екологични стандарти.
Според търговския директор на италианския производител - Енрико Галиера, двигателят V12 е "сърцето на Ferrari" и инженерният екип на компанията "има готови трикове, с които да го поддържа жив". Галиера беше категоричен, че дните на атмосферния мотор не са преброени и той ще продължи да играе основна роля в бъдещите модели на марката.
Главният инженер на Ferrari - Майкъл Лайтърс, подкрепи колегата си, като каза, че все още има живот в 6,5-литров V12, като двигателят може да бъде подобрен за постигане на по-висока ефективност и повече мощност.
"Определено ни предстои много работа, за да продължим да поддържаме V12 мотора, но той е един от основните стълбове на Ferrari. Няма невъзможни неща, въпреки че новите екологични стандарти са огромно предизвикателство", допълни Лайтърс.
За модела 812 Competizione двигателят е подобрен, като получава въглеродно покритие на щифтовете на буталата, които също са преработени. Поставени са още нови главите на цилиндрите, както и напълно нова всмукателна система, която е проектирана специално за този мотор.
Експертите са категорични, че във Ferrari наистина разполагат с всички технологии, нужни за подобрения на мотора, но трябва да решат, която е най-добрата опция за бъдещето. Промените няма да бъдат големи, тъй като в момента V12 двигателят се развърта до 9500 об/мин, което е съвсем близо до максимума.
Снимка: Ferrari