fallback

Skoda Fabia смени поколенията

Хечбекът стана най-просторният в сегмента и получи нови технологии

Вторият по популярност след Octavia модел на Skoda през последните 22 години - Fabia, официално смени поколенията. След като в продължение на няколко седмици чешкият производител разкриваше детайли от третата генерация, сега тя беше представен с всички подробности.

Засега от Skoda показаха само хечбека, който е с размери дължина - 4108 мм, широчина - 1780 мм и височина - 1460 мм. Разстоянието между двете оси е 2564 мм, като по този начин новата Fabia е с 11 см по-дълга и с 4,8 см по-широка от своя предшественик. Междуосието е увеличено с 9,4 см, като това ще бъде усетено най-вече от пасажерите на втория ред.

Обемът на багажника също е по-голям - 380 литра (досега беше 330), като по този показател Fabia се приближава до актуалния VW Golf. При свалени задни седалки пространството за багаж отзад достига 1190 литра. За модела е предвидена светодиодна оптика, както и стоманени джанти с размер 14 и 15 цола при началните нива, и лети джанти с 15-18 цола като опция.

Както и по-големите Scala и Kamiq, така и Fabia е изградена на платформата MQB-A0 на концерна Volkswagen. Това осигурява по-здрава каросерията на хечбека, както и възможност за внедряване на съвременни системи, които досега се предлага само за топ-моделите на марката.

Инженерите са успели да намалят челното съпротивление от 0,32 на 0,28, което, според представител на Skoda, е най-доброто постижение в сегмента. За това помагат и новите огледала, увеличеният заден спойлер и активните елементи в предната броня, благодарение на които разходът на гориво е снижен с 0,2 л/100 км.

В салона за първи път в историята на модела е поставен виртуален приборен панел с 10,25-инчов екран. Предвидени са и три мултимедийни системи с диагонал 6,5, 8,0 и 9,2 инча, постоянен достъпен до Интернет и до до различни онлайн-сервизи, двузонов климатик, подгряване на стъклото и волана, специално осветление, до 9 въздушни възглавници и 43 решение от каталога Simply Clever. Те включват "джобове" за смартфони на гърба на предните седалки и USB-C порт в огледалата в салона за включване на видеорегистратор.

Новата Fabia разполага с редица системи за безопасност и асистенти на водача, като вече не отстъпва на обновения VW Polo. Сред тях са "автопилот", изискващ постоянен контрол от шофьора, помощник при паркиране, функция за аварийно спиране, разпознаване на пътните знаци, пешеходци и велосипедисти, и други.

Гамата задвижващи агрегати включва бензинови мотори, отговарящи на стандарта Euro 6d. Атмосферният двигател с обем 1,0 литра развива 65 или 80 к.с., като се съчетава с 5-степенна механична скоростна кутия. Турбомоторът с обем 1,0 литър също е в два варианта - 95 или 110 к.с., като в първия е свързанн с 5-степенна механична, а във втория - с 6-степенна механична или с DSG7.

Топ-версията на новата Fabia разчита на турбодвигател с 4 цилиндъра и обем 1,5 литра, който развива 150 к.с. и 250 Нм. Той се предлага само с роботизирана трансмисия, като с него хечбекът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди и развива максимална скорост от 225 км/ч.

Още снимки на новата Fabia - вижте в галерията:

На старта на продажбите европейските клиенти ще могат да избират между нива на оборудване Active, Ambition и Style, към които по-късно ще се присъедини и спортната версия Monte Carlo. Цените все още не са обявени.

Снимки: Skoda

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Това всичко е много хубаво, но ако 150к.с е над 33к колкото базова октавия нема да се получат нещата.
  • #9
    м да а ( преди 2 години )
    Вчера на светофара спряха последното "Поло" и до него модела от 2008-*** разликата ми се стори поне 15см в ширината, така че не се учудвам че от ден на ден са по скъпи
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Като габарити и двигатели новата фабия е сравнима с новата дачия сандеро, а цените ще са с 5-6 хил.лв. по- високи от тези на сандеро, което значи, че цената на фабия ще започва от около 25 хил.лв за двигателите без турбина, а за тези с турбина - 30 хил лв. Новата фабия обаче вече става и за семеен автомобил, защото е с размерите на голф 4.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    До#14 Съгласен съм,че корейците взаймстват някои дизайнерски решения от други марки,но трябва да знаеш,че решетките на Кia тип "тигров нос" са въведени през 2008г. И също така като ходиш се загледай в по-старите Carens,някъде пак 2007 или 2008г. Ако обърнеш внимание на стоповете ще забележиш,че напомнят на тези на Octavia 2014г.
  • #6
    най-малката Шкода .. ( преди 2 години )
    е по-добра от най-голямото рено! Неопровержим факт!!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоз мокет около веф-а противопрахов ли е аджеба
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако това базово струва 30 наистина не виждам смисъл.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    За тея пари не си струва, според мен.
  • #2
    Станчев ( преди 2 години )
    Това е четвърто поколение на модела, а не трето, както твърди статията.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе хубава е, ама щом базовата Октавия започва от 40 бона, това сигурно ще дойде за 30, голо като пушка. А базовата Фабия единичка започваше от 16
fallback
Последни