Първият кросоувър на Skoda - Kodiaq, беше представен през 2016 година и сега претърпя основен фейслифт. Дългият 4,7 метра модел получи нов дизайн и оборудване, както и по-мощни двигатели.
Промените във външния вид засягат основно предната част на кросоувъра, където са се появили нови главни светлини с разделени светодиодни модули за дългите и късите фарове. Като опция те могат да бъдат матрични, като под тях са разположени халогени срещу мъгла. Задните светлини са по-тесни и получават "кристален" дизайн.
Броните на Kodiaq са с нова форма и получават метални елементи. Отзад е поставен нов черен гланциран спойлер, който в комбинация с релефния капак, различния наклон на решетката на радиатора и новите джанти с размери от 17 до 20 цола подобрява аеродинамиката на модела.
В салона са поставени нови декоративни елементи, ергономични седалки с отопляване, вентилация, електрическо управление и масаж. В зависимост от версията върху седалките може да бъде поставен само плат, само кожа или комбинация и от двете. Предлага се и еко-вариант от преработени растителни суровини.
Нов е многофункционалният волан, който в базовите версии е с две спици, а във високите нива на оборудване - с три, но вече като опция. Стандартно този вариант се предлага само за модификациите SportLine и RS.
Клиентите могат да избират между три мултимедийни системи със сензорен екран с диагонал 9,2, като те постоянно са свързани с интернет с помощта на eSIM и поддържат Android Auto и Apple CarPlay, а също така и гласов асистент Laura, разбиращ 15 езика. Като опция се предлага изцяло цифров приборен панел с размер 10,25 инча, който може да бъде оформен по 4 начина (при Kodiaq SportLine и RS те са 5).
В Европа основната гама на обновения Skoda Kodiaq включва два бензинови и два дизелови агрегата от поколението Evo - 1.5 TSI (150 к.с.), 2.0 TSI (190 к.с.), 2.0 TDI (150 к.с.) и 2.0 TDI (200 л.с.). Най-малкият двигател е достъпен само с предно предаване, като се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна DSG.
За всички оставалите версии автоматичната трансмисия е задължителна, като единствено по-слабият дизел със 150 к.с. е с предно предаване. Другите два мотора във всички варианти са съчетани със задвижване на четирите колела.
На върха на гамата е Skoda Kodiaq RS, при която 2,0-литровият турбодизел е сменен с 2,0-литров бензинов турбомотор с 245 к.с. - същия като при у Octavia RS. Моторът е по-лек с 60 кг., като се съчетавана с олекотена с 5,2 кг. трансмисия. Динамичните характеристики не се разкриват.
Още снимки на обновения Kodiaq - вижте в галерията:
Като цяло, рецептата на RS-модела не е променяна. Тя включва 20-цолови джанти, гланциран черен интериор, спортни седалки и червени линии в салона. Освен това, спортният вариант е с по-богато оборудване, което включва задвижване на четирите колела, матрични светлини и виртуален приборен панел.
Снимки: Skoda