Има няколко големи имена от автомобилната индустрия, които са не по-малко познати и в мотоциклетния бранш. Основните примери за това са BMW, Honda и Suzuki, чиито предложиня и на две, и на четири колела, са познати на пазарите във всички континенти, като немалко модели и в дете категории са абсолютни бестселъри.
Има, обаче, и компании, които са се наложили единствено в направата на автомобили, и то какви - производители на суперколи като Ferrari, Lamborghini, Maserati и Aston Martin са известни със своите шедьоври, които са еталон за динамика, дизайн, финес и превъзходство. Но малцина знаят, че през историята на тези 4 компании са преминали и мотоциклети. И не само при тях...
Оказва се, че емблемите на няколко "чисто автомобилни" компании под една или друга форма и по различно време са красели резервоарите на мотоциклети. Някои от тях са уникални, други са плашещи, а трети - просто нелепи. Но нека ви разкажем по-подробно за най-ярките примери:
Безумните мотоциклети на автомобилните производители (ГАЛЕРИЯ)
"Киборгът" има алуминиева рамка и еднолитров 4-цилиндров мотор от Kawasaki с доста приличните за онова време 132 к.с. Много по-важно е, че Design 90 се отличава с повече от умерено собствено тегло (184 кг) и в резултат на това класно съотношение мощност/тегло, което му позволява да достига максимална скорост от почти 260 км/ч.
Забележимо по-тежките съвременници на двуколесното Lambo не изоставали с максимална скорост, но разликата в теглото мигновено ги превърнала в аутсайдери на писти и криволичещи пътища. Тези, които се добрали до ексклузивния спортен байк, били възхитени от управляемостта и динамиката, непостижими за други модели.
Компанията планирала да пусне 25 екземпляра, но цялото начинание било съсипано от астрономическа цена от 13 500 долара. В резултат били създадени едва 6 мотоциклета.