Нека да бъдем честни – настоящите електромобили са много скъпи. Особено ако предлагат голям пробег. По-специално, модели като, например, Porsche Taycan или Mercedes EQS имат сериозен пробег с едно зареждане, като предлагат и високи нива на динамика. Но цената…
Но дали повечето шофьори се нуждаят от големи електромобили със също така големи батерии? Когато все пак става въпрос за ежедневно шофиране дали имаме нужда от коли с тегло от над 2 тона, за изминаването на средно по 30 км?
Не е ли по-добре да се спрем на компактен електромобил? Все пак имаме липсата на вредни емисии, която чисто практически помага за влизане в големите градове на Запад (нещо, което рано или късно ще стане и тук). Освен това, компактният размер помага за по-лесното паркиране, а ускорението на автомобил с електромотор винаги е прилично.
Но изборът между подобни градски електромобили е доста по-малък, отколкото сме предполагали. Причината? Много производители се хвърлят нависоко, когато стане дума за електрическа мобилност. И изгряват на сцената с технически чудеса, но с невероятно високи цени, най-вече заради високите цени на батериите. Точно наобратно е положението при малките коли. Печалбата от компактни и евтини машини е малка, а и самите клиенти са много чувствителни по отношение на цената. Топва важи и за конвенционалните автомобили, а какво да кажем за електрическите?
Все пак, представяме 11 модела, които са изключително подходящи за града, имат собствения си чар и относително прилични цени, на фона на всичко останало. Вижте ги:
11 малки електромобила, подходящи за града (ГАЛЕРИЯ)
Както и при Fiat 500, швейцарската компания Micro-Mobility също залага на ретро дизайна. Нейният Microlino ясно напомня на BMW Isetta, включително с отварящата се врата на предницата. След поредица от съдебни и патентни конфликти, Microlino е разработен наново. Подобно на Renault Twizy и той се води леко возило от клас L7e, поради което, например, не може да ползва германските държавни субсидии за електромобили.
Батерията на мъника е 14,4 kWh, като би трябвало да осигури пробег от около 200 км, а максималната скорост, постигана от електромотора с мощност от 15 к.с. е 90 км/ч. Производството би трябвало да стартира през септември тази година.