Нека да бъдем честни – настоящите електромобили са много скъпи. Особено ако предлагат голям пробег. По-специално, модели като, например, Porsche Taycan или Mercedes EQS имат сериозен пробег с едно зареждане, като предлагат и високи нива на динамика. Но цената…
Но дали повечето шофьори се нуждаят от големи електромобили със също така големи батерии? Когато все пак става въпрос за ежедневно шофиране дали имаме нужда от коли с тегло от над 2 тона, за изминаването на средно по 30 км?
Не е ли по-добре да се спрем на компактен електромобил? Все пак имаме липсата на вредни емисии, която чисто практически помага за влизане в големите градове на Запад (нещо, което рано или късно ще стане и тук). Освен това, компактният размер помага за по-лесното паркиране, а ускорението на автомобил с електромотор винаги е прилично.
Но изборът между подобни градски електромобили е доста по-малък, отколкото сме предполагали. Причината? Много производители се хвърлят нависоко, когато стане дума за електрическа мобилност. И изгряват на сцената с технически чудеса, но с невероятно високи цени, най-вече заради високите цени на батериите. Точно наобратно е положението при малките коли. Печалбата от компактни и евтини машини е малка, а и самите клиенти са много чувствителни по отношение на цената. Топва важи и за конвенционалните автомобили, а какво да кажем за електрическите?
Все пак, представяме 11 модела, които са изключително подходящи за града, имат собствения си чар и относително прилични цени, на фона на всичко останало. Вижте ги:
11 малки електромобила, подходящи за града (ГАЛЕРИЯ)
Dacia Spring, чиито доставки ще започнат тази есен, в момента държи титлата за най-евтиният пълноценен електромобил в Европа. Румънският модел също е дериват на автомобил, произвеждан за Китай.
Spring е с дължина от едва 3,73 метра, поради което няма кой знае какво място за батерия и тя е с капацитет от 27 kWh. Пробегът според WLTP би трябвало да е 230 километра, а по така наречения „градски цикъл” дори 305. Специален еко-режим, който намалява мощността би трябвало да помогне за тези постижения.
С максималната си мощност от 45 к.с. Spring не е за тези, които бързат много: ускорението от 0 до 100 км/ч става за 19,1 секунди, а максималната скорост е 125 км/ч. Догодина се очаква и лекотоварна версия с 2 седалки.