Не е необичайно при представянето на нов модел производителите да съобщават малко повече или по-малко конски сили от реалните, с които разполага техният автомобил. Понякога обаче разликите са доста изненадващи, какъвто е и случаят с новото BMW M3 Competition.
Преди няколко седмица независим тест на BMW M4 на диностенд показа, че купето развива мощност от 554 к.с. и 651 Нм въртящ момент. Това е с цели 74 к.с. повече от обявено от баварския производител.
Сега на подобна проверка беше подложено и M3 във версията си Competition, което разполага със същия двигател като M4. В случая 3,0-литровият редови мотор с 6 цилиндъра и двойно турбо развива 510 к.с. и 650 Нм, като това му позволява да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди (и тук на независими тестове беше постигнато по-бързо време).
Поставено на диностенда BMW M3 Competition постигна максимална мощност от 545 к.с. и 703 Нм, което е с 35 к.с. и 53 Нм повече от данните на производителя. Разликата не е чак толкова голяма, колкото при споменатото вече M4, но все пек е забележима.
Несъответствията могат да се дължат на различни причини. Сред тях, например, е плътността на въздуха. Колкото е по-малка тя, толкова по-малка е и мощността. Ако в BMW са правили тестовете на по-голяма надморска височина, то очевидно стойностите ще бъдат различни.
Разликата може да се дължи и на грешка при преобразуването на конските сили, тъй като на диностенда се измерва мощността върху колелата. Смята се, че заради триенето се губи 15% от реалната мощност и тази стойност се добавя. Някои експерти считат, че при новите технологии загубата е само 10%, но дори така мощността на коляновия вал е по-голяма от обявеното от BMW.
Снимка и видео: YouTube