fallback

Dacia Spring победи Tesla Model X на "Лосовия тест"

Малката електрическа кола се справи с изпитаниeто със 77 км/ч (ВИДЕО)

Само преди дни стана ясно, че новата Dacia Sandero Stepway не успява да се справи с "Лосовия тест" и сега дойде ред на първия електромобил на румънската марка - Spring, който беше тестван от изданието km77.

Макар и трудно, електрическият модел покри изпитанието с нужните 77 км/ч, като не удари нито един от конусите. При по-висока скорост колата стана неконтролируема и съответно нямаше никакви шансове, но пък някои други електромобили изобщо не успяха да стигнат дори дотук.

Honda e, например, се справи със 75 км/ч, докато Tesla Model X достигна едва до 70 км/ч. След редица неуспешни опити Porsche Taycan Turbo S най-накрая успя със 78 км/ч, докато Tesla Model 3 завърши успешно теста с 83 км/ч.

Първият електромобил на Dacia се задвижва от електромотор с мощност 45 к.с., който се захранва от батерия с капацитет 27,4 кВт/ч. Пробегът е 190 км, като се твърди, че в градски условия може да достигне 290 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 19,1 секунди, а максималната скорост е 125 км/ч.

Снимка и видео: km.77

fallback
  • #16
    До пенеп ( преди 3 години )
    ама тва не е *** джурналист, това е самия Пепи Шекера - сам кара Дачия като същински неуДачник!
  • #15
    пенеп ( преди 3 години )
    FYI Дачията се произвежда в Китай. Разработена е за тамошния пазар със съответните ниски параметри. В ЕС се внася само заради голямата субсидеия в Румъния и няколко други държави.....
  • #14
    пенеп ( преди 3 години )
    И двете клипчета са досъпни в канала на км77. Сами преценете дали т*пия журналист ги е "интерпретирал" правилно. Теслата си минава теста съвсем стабилно, леко бута конуси при 72кмч щото е грамадна и не се събира в полигона. А дачията при тая скорост поднася и с двете оси, върви с вратите напред, и за една бройка да не се обърне...
  • #13
    AAV ( преди 3 години )
    При подобни тестове много голямо значение имат и самите гуми. Колко от вас карат с Linglong GREEN-Maxx HP 050 165/70 R14 ? Освен това, тази кола е предназначена предимно за града, където официално максимално разрешената скорост е 50 км/ч и само на няколко булеварда е 70-80 км/ч, където може да карате с тази кола в дясно и по-спокойно. Разумните хора в Европа гледат реалистично на нещата и съм сигурен, че тази "ужасно смотана и несигурна" кола ще се превърне в огромен хит сред електромобилите.
  • #12
    Тодор Живков ( преди 3 години )
    Всеки труженик с Дачия! Другаре тва е повика на днешния ден и пътя към уравновиловката на комунизъма!
  • #11
    Ха ха ха! ( преди 3 години )
    Увредените а-ха и да си направят купон! ))))))))))))))))))
  • #10
    Даниел ( преди 3 години )
    Bayraktarya, личи си колко разбираш от коли. Ако отвориш теста на Дачия в EURONCAP, да го прегледаш подробно, ще видиш че се представя над средното ниво, даже е доста добре, малкото и точки са заради малкия брой асистиращи системи. Но важното е да се говори на изуст. Ускорението също не е за 20 ск., а пък да я сравнявате с руските соц машини е хептем плоско. Точно тази Дачия е със сигурност в пъти, по-добра от бараките на на 15 - 20 години, че и още по-стари и се карат масово в България.
  • #9
    Ха ха ха! ( преди 3 години )
    Значи на 74км/ч за малко да се обърне ама после хоп взема на 77км/ч! Ей, тиа от рено.бъгъ не само са дърпали ушите на Шекерчо ами чак до Испанско са стигнали! )))))))))))))))
  • #8
    Bayraktarya-BM!-MGGA ( преди 3 години )
    Младежи, моля ви не пишете глюпости: тия съседни нам даки, пардон румънци, които иначе в икон.отн-ие са много по-напред от нас, все пак знаем, че горката ДациЯ е пълен шит, който на краш-тестовете става на ТЕСТО; а и виждаме, че "ускорява" за цели 20 сек на 100; та подобно едно постижение е доста по-зле дори от русските мАссквичи от прословутата соц.епоха - навремето!!! И заб. към 1: НЕ убиха, а ОЧИСТИХА е верното
  • #7
    VAYK ( преди 3 години )
    Поздрави за Дачията! Но между редовете ми направи впечатление постижението на тройката пред Тайкана! Е това някой да обясни!
fallback
Последни