fallback

Honda обяви срок за отказ от двигателя с вътрешно горене

Японският производител ще стане изцяло електрически през 2040 година

Компанията Honda стана поредният производител, който обяви предстоящ отказ от двигателите с вътрешно горене, като посочи конкретен срок. През 2040 година всички автомобили на марката ще бъдат изцяло електрически, като сред тях ще има както модели на батерии, така и такива на водород.

Това е първото важно решение на новия генерален директор на японската компания Тошихиро Мибе, който зае поста на 1 април. Новата цел предвижда, през 2030 година 40% от продажбите на Honda да бъдат на електромобили. През 2035 година техният дял трябва да достигне 80%, а през 2040-а - 100%. В Honda планират да стана въглеродно-неутрален производител през 2050 година, което означава и производството на нови автомобили да се осъществява с нулеви вредни емисии.

Компанията посочва и основните си пазари - САЩ, Канада, Китай и Япония, докато Европа остава на заден план. В Северна Америка ще се наблегне на сътрудничеството с General Motors, като още през 2024 година Honda ще представи два големи кросоувъра на американската платформа Ultium. Единият ще се продава под марката Honda, а вторият - под Acurs. Те ще се произвеждат в заводите на GM.

В Китай през следващите 5 години трябва да бъдат представи 10 нови електромобила, а в Япония - други 6, както и електрическия безпилотен шатъл Cruise Origin (на снимката), който е разработка на GM. Едновременно с това Honda ще продължи разработката на водородни горивни клетки, както и на твърдотелни акумулатори, които радикално ще подобрят ключовите характеристики на електромобилите - ще намалят времето за зареждане и ще увеличат пробега.

Снимки: Honda

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Като гледам китайците как бълват електромобили на все по-достъпни цени ми се струва че до 5-6 години ще наводнят пазара. Хонда може и да загуби доста пазари заради тях.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Японецо, ти само приятели тси га ни с такива класически коли ли имаш? Знам, че не ти е по-джоба, но оттогава БМВ имат още доста модели, дори нови (а не нов внос)! Представяш ли си? Кола на 1-2-3 години? Какво ли е това чудо? Но не, БМВ не ми е по вкуса. Никога няма да познаеш какво карам, защото никога няма да разбереш какво харесва един образован, технически грамотен човек с пари.
  • #7
    до 4 ( преди 3 години )
    Знаеш ли колко ток отива в целия петролен процес (не ми се изброяват местата и стадиите)? Колкото да се захранят всички коли на ток по света. Изследването се казва: "The Dirty Truth about Combustion Engine Vehicles". Е, всичкият този ток ще отиде по предназначение т.е. ще се превърне в километри, а не в черна мъзгa.
  • #6
    Японеца ( преди 3 години )
    #6, извини ме бенве Е46 от 99та ли караш? Трепериш ли всеки път като запалиш, да не отиде само в сервиза!
  • #5
    ДВГ е аут ( преди 3 години )
    Ха, ха 2040, койте не продава ел. коли до 3-4 години фалира, а макс 2030 ще спрат първобитните и мръсни ДВГ.
  • #4
    Японеца ( преди 3 години )
    #3, Караш ли картинката с гоуфо? Карай, карай, представа си нямаш какво е Хонда и Тойота!
  • #3
    Jiko ( преди 3 години )
    Няма бъдеще в батериите и това ще се разбере до 10 г,не казвам ,че не са ефективни или хората не ги харесват,просто милиони автомобили на година ,десетки милиони искат огромен подземен ресурс ,който все по трудно ще е достъпен и цената му ще расте ,това не е като да направиш дупка в пясъка и да потече черно злато
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Европа: Не ви искаме колите. Хонда: Ако почнем да ги произвеждаме в Европа, сигурно ще се купуват. (Хонда строи завод). Европа: Не ви искаме колите. Хонда: Ако направим електромобил, сигурно ще се купува. (Хонда пуска един от най-неефективните модели на пазара). Европа: Не ви искаме колите. Хонда: Ще продаваме на пазари, където не разбират от коли. Проблемът е разрешен!
  • #1
    Сребролюб Мангизлиев ( преди 3 години )
    Оффф.... През 2050 г. повечето от нас ще са изгнили
fallback
Последни