Японският производител Honda разкри европейската версия на новото поколение на кросоувъра си HR-V, чиито продажби ще стартират по-късно тази година.
Един от основните конкуренти на Nissan Juke излиза на пазара със задвижващата хибридна система на субкомпактния Jazz, с който разделят една платформа. Тя включва 1,5-литров турбодвигател с 4 цилиндъра, свързан с два електромотора. Мощността на системата е 130 к.с. и 253 Нм, като това е малко повече от Jazz, вероятно заради по-големите размери на HR-V.
Електромоторите са разположени до бензиновият двигател, за да може да се увеличи максимално вътрешното пространство. Те отговарят за задвижването на автомобила, докато двигателят служи за генератор. При по-високи обороти бензиновият мотор се включва автоматично, като има три различни режима на движение - Eco, Normal и Sport.
Засега от Honda не посочват разхода на гориво на хибридно HR-V за Европа, но се очаква той да бъде около 5,5 л/100 км. Нивата на вредни емисии СО2 са около 100 гр/км, а ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 10 секунди при максимална скорост 180 м/ч.
Третото поколение на HR-V идва със сериозна промяна в дизайна. На размери кросоувърът е колкото предшественика си, но изглежда по-компактен. От Honda твърдят, че автомобилът олицетворява "безпроблемната, изчистена, модерна дизайнерска философия на марката, наблюдавана при други нови модели на Honda".
Салонът е преработен, за да максимизира усещането за простор, като се залага на минималистично оформление на таблото, което е с преработен дизайн. На него са разположение 9,0-инчовият сензорен екран на информационно-развлекателната система и 7,0-инчов дисплей на приборния панел.
Мястото в салона е увеличено най-вече при пасажерите на задния ред, където мястото за краката е с 35 мм повече. Това е постигнато благодарение на компактната задвижваща система, както и на поставянето на батерията под под пода на багажника. Така четирима възрастни могат съвсем комфортно да пътуват в автомобила.
Още снимки на новата Honda HR-V - вижте в галерията:
Снимки: Honda