fallback

Дългата работа на празен ход убива двигателя

Това е особено опасно при турбомотори с малък картер

Много автомобили - особено тези, които са служебни, често работят доста дълго на празни обороти. Понякога това се случва, защото шофьорът чака с часове хората, които вози и държи двигателя запален. Подобно нещо се става и в задръстванията в големите градове, където автомобилът буквално пълзи и прекарва доста време на място.

Всичко това оказва негативно влияние върху двигателя на автомобила, категорични са експерти. Те предупреждават също, че е опасно и прекалено дългото загряване на двигателя преди тръгване на път, като основният риск е свързан със състоянието на моторното масло. При ниски обороти намалява скоростта на циркулацията на смазващата течност в двигателя, тъй като тя зависи именно от неговите обороти.

Трябва да се помни, че в съвременните двигатели смазването на техните елементи е комбинирано - до най-натоварените детайли маслото стига под налягане през специални канали, а при по-малко натоварено - на самотек или чрез разпръскване. Именно ниското налягане на маслото създава и сериозни проблеми на мотора. Сред тях са повреда на маслената помпа, а след това и на самия двигател, до който не достига достатъчно масло.

Експертите препоръчват да се обръща особено внимание на турбомоторите с малък картер. При дълго работене на място, особено когато навън е горещо, маслото в картера буквално се изпича. Неговите добавки се изпаряват и то губи своите си свойства. В резултат на това маслото може да се сгъсти и да запуши маслените канали, което ще доведе и до прегряване на двигателя, последвано от основен ремонт. Затова и се препоръчва при автомобили, които прекарват повече време в задръствания, маслото да се сменя по-често. Тогава не се смятат изминатите километри, а часовете на работа на мотора.

Има и друг нюанс - при дълга работа на празни обороти горивно-въздушната смес не изгаря ефективно. Затова и неизгорялото гориво с примеси от масло попада върху катализатора, като го запушва и в крайна сметка той се поврежда. Неговите керамични части на свой ред попадат в самия двигател и причиняват задиране на цилиндрите. Той, на свой ред, постепенно убива двигателя, като води до негов основен ремонт.

fallback
  • #9
    abc ( преди 3 години )
    Петърчо, като се наложи някъде да седиш на празен ход слагай една тухла на *** на газта да седи на 7000 оборота. Така ще е по-добре, нали според твоята статийка за мотора.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Жената на снимката има страхотна коса!
  • #7
    майстор Иван ( преди 3 години )
    Какво не ви е ясно, не ви ли се е случвало да пръднете и да ви заглъхнат ушите - на мен не!
  • #6
    ха ха ( преди 3 години )
    Интересно как ще се повреди турбината на празен ход, след като е в състояние на покой /имам предвид след запалване/. Проблем за турбината е след като е работила продължително и е загряла да се изгаси двигателя. Маслото трябва да се сменя на по кратки интервали от предписаното особено за дизела, като се има предвид, че биодизела съкращава значително ресурса на маслото между 30 и 50 % в зависимост от процентното му съдържание в горивото.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Кратките разстояния скапват дизела, независимо дали е с голям или малък обем.Това много хора не го съобразяват при закупуването на автомобил.Какво те топли, че колата е в гаранция при положение, че се налага да виси често в оторизирания сервиз за не малко време и не можеш да я ползваш? Сега ще ми кажете - Те ще ми дадат заместващ автомобил.Дали наистина ще дадат, силно се съмнявам.
  • #4
    Така е ( преди 3 години )
    Колите с ДВГ имат мноооого повече недостатъци от електрическите! Това са факти!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Защо да му мислят, колите са гаранционни? Да му мислят тия като теб дето ще ги карат после.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    "Неговите керамични части на свой ред попадат в самия двигател и причиняват задиране на цилиндрите. " - може ли да ми обясните това нещо как се получава на практика ?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Да му мислят тези с новите "еко" малолитражки, които се развалят само като ги погледнеш на криво. То не беше стартер със съкратен ресурс, алтернатор, клапани, глава и какво ли още не. Как някой 20 - 30 годишен "таралясник", който е карам с комбинация от 3 вида масла, гориво със съмнително качество, работил на празен ход и карам в задръствания за половината си живот, който е 500к км + не се нуждае от основен ремонт на 100к ?
fallback
Последни