Dodge Viper определено може да се нарече "последната наистина плашеща спортна кола". Оригиналният роудстър RT/10 развиваше максимална мощност от над 400 конски сили, без самият автомобил да има въздушни възглавници, ABS или други системи, подобряващи безопасността. Този звяр дори нямаше дръжки на вратите отвън, все пак, а камо ли описаните "дреболии".
Според модерна легенда, 30% от автомобилите RT/10 претърпявали катастрофа още по пътя след покупката от дилър.
Невероятно, но облечено в истина: през 2000 година американския Институт за пътна безопасност (IIHS) разкрива, че Viper от 1997 - 1999, който струва около 70 000 долара, е струвал на застрахователните компании доста повече средно за инцидент, отколкото на която и да е друга кола. Или средно 7 пъти повече от плащането за типична щета при катастрофа.
Изданието Road & Track се свърза по темата защо RT/10 е толкова необуздан с двама експерти - бащата на Viper Боб Луц и Боб Уудхаус, чието дилърство в Омаха е номер 1 по продажби на "пепелянката" дълги години.
А трънливата репутация на спортни модел определено се изплаща. Според Луц, колата съживява имиджа на Chrysler точно когато корпорацията се опитва да оцелее. "По-големият риск би бил да не направим нищо", споделя легендарният мениджър.
Вижте нещата, които направиха Dodge Viper толкова опасна кола, която, обаче, бе желана от всички:
5-те най-опасни неща в Dodge Viper (ГАЛЕРИЯ)