Повечето шофьори имат най-обща представа как функционира акумулаторът, и как да подадат ток, ако той неочаквано падне. Но малцина са онези, които разбират технологията на батериите в детайли. Не помага и фактът, че е пълно с всевъзможни митове за акумулатора - нелепи, но твърде устойчиви. Колегите от изданието ZR се опитват да оборят веднъж завинаги някои от най-популярните.
10 мита за акумулаторите, в които мнозина вярват (ГАЛЕРИЯ):
Мит 2: Твърде мощната батерия може да изгори стартера
Това е пълна глупост. Дори да монтирате десет акумулатора вместо един, съпротивлението на намотките на стартера си остава същото, и съответно токът, потребяван от него, не се увеличава. Законът на Ом не зависи от капацитета на батерията.
И в Русия, и в България този мит вероятно се корени в казармените порядки, които строго забраняваха на ЗиЛ-овете и другите армейски машини да се монтират по-мощни батерии. Но не защото те биха изгорили стартера, а защото, когато машината откаже да запали, неопитните шофьори може да се престараят с опитите и да го повредят механично. Колкото по-мощен е акумулаторът, толкова повече могат да продължат тези безсмислени опити за запалване, и толкова по-висок е рискът за стартера.
Това е пълна глупост. Дори да монтирате десет акумулатора вместо един, съпротивлението на намотките на стартера си остава същото, и съответно токът, потребяван от него, не се увеличава. Законът на Ом не зависи от капацитета на батерията.
И в Русия, и в България този мит вероятно се корени в казармените порядки, които строго забраняваха на ЗиЛ-овете и другите армейски машини да се монтират по-мощни батерии. Но не защото те биха изгорили стартера, а защото, когато машината откаже да запали, неопитните шофьори може да се престараят с опитите и да го повредят механично. Колкото по-мощен е акумулаторът, толкова повече могат да продължат тези безсмислени опити за запалване, и толкова по-висок е рискът за стартера.