Голяма част от автомобилните трикове, прилагани от шофьорите, са измислени преди много време, като някои от тях са актуални и до ден-днешен. Автомобилната индустрия обаче не стои на място - машините стават все по-съвършени, а агрегатите им - все по-сложни. И това, което е работило на старите коли, най-вероятно няма да има същия ефект при новите.
Една от тези хитрости е промиването на бензинов двигател с дизелово гориво. За свойствата на дизела се носят легенди, като се твърди, че той може да отмие и почисти най-сериозното замърсяване по повърхността на двигателя. Този метод е използван често при старите руски коли, например, като някои от по-старите шофьори са убедени, че ще свърши работа и при по-нови автомобили.
Да, факт е, че дизелът се използва с такава цел и сега. Той е евтино средство за разтваряне и почистване на силно замърсяване, но може да се използва само, когато двигателят е разглобен. А това означава повърхността му да бъде чистена на ръка. Какво обаче ще се случи, ако сипем малко дизелово гориво в бензинов двигател?
Резултатът може да бъде доста неприятен за собствениците на автомобили, които са се решили на подобен експеримент. Плаката, утайката и другите замърсители могат да започнат да се лющят на големи парчета, които да запушат маслените канали. В този случай се стига до маслен глад с всички, произтичащи от него последствия.
Гумените и пластмасовите детайли от системата за смазване също ще понесат сериозен удар и просто ще се развалят. Появява се риск от задиране на цилиндрите и повреди на облицовката на пръстените на буталата.
Промиването с дизелово гориво е противопоказно особено за силно износените двигатели. Неговият нисък вискозитет ще провокира директен контакт между триещи се метални повърхности, което в крайна сметка води само до един резултат - повреда
Турбодвигателите също не бива да бъдат подлагани на подобно нещо. Ако се налага тяхното почистване, то трябва да се прави само с препоръчани от производителите и техните дилъри препарати, като най-добре е това да става в специализирани сервизи.
Повечето експерти са на мнение, че промивката на двигателя е напълно излишна, тъй като съвременните масла притежават всички качества за това - те смазват, защитават, почистват и охлаждан. Ако маслото се сменя редовно, и поне веднъж седмично двигателят работи на пълен режим, а не на място или в задръствания, то в него няма да се натрупат утайки и замърсявания, които да се нуждаят от радикални методи за почистване.