IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Създателят на Mondeo и Focus загина във фермата си

Ричард Пари-Джоунс е един от хората, променили не само Ford, но и индустрията

Ричард Пари-Джоунс - бивш вицепрезидент на Ford за глобални продукти, е загинал във фермата си в Уелс. Подробности за инцидента, при който 70-годишният инженер е загубил живота си, не се разкриват.


Ричард Пари-Джоунс


Пари-Джоунс работи в продължение на повече от 40 години за Ford, като именно под негово ръководство бяха създадени два от най-успешните модели на марката в Европа - Mondeo през 1993 година и Focus през 1998 година. След това той беше назначен за главен технически директор на компанията, което го постави начело на 30 000 инженери от цял свят.

Тази позиция разшири влиянието му върху много марки, притежавани от Ford по това време, включително Jaguar, Land Rover, Lincoln, Volvo и Aston Martin. Именно Пари-Джоунс въведе и процедурата за оценка на автомобила, известна като „тест на 50 метра“, която според него е по-ефективна за усещане на истинското поведение на автомобила, отколкото шофирането на писти.


Ричард Пари-Джоунс


"След 50 метра всеки проницателен шофьор можеше да разбере дали кара добра кола или не", категоричен е инженерът, който ще бъде запомнен и с други свои твърдения. Едно от тях е, че е много по-трудно да се проектира и разработи водещ в класа семеен хечбек, отколкото суперкола за милион лири.

Подобрението на автомобилите на Ford през 90-те години и в началото на века, в чиято основа е Пари-Джоунс оказва благоприятно влияние и върху конкурентите Volkswagen, Renault, PSA Group и Opel-Vauxhall. В този период той получава оферта да започне работа във Volkswagen, но решава да остане във Ford, където започва кариерата си като стажант още през 1969 година.


Ричард Пари-Джоунс


През 2007 година инженерът се оттегли от Ford, за да започне работа като консултант на правителството на Уелс по икономическо развитие, транспорт и енергетика. Наскоро Пари-Джоунс се присъедини към Борда на директорите на Aston Martin - компания, за чието подобряване направи много в края на миналия век.

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Шофьор ( преди 3 седмици )
    Който не е карал Фокус, моля да не коментира! Да не коментират и такива дето са препатили и от "нов внос" на незнайно колко хиляди км.
  • #5
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Коко ( преди 3 седмици )
    Форд е един уникален и наистина много гнусен кош!
  • #4
    10 rate up comment 22 rate down comment
    Да бе ( преди 3 седмици )
    Фокусът може да е еталон в класа си само по това, че вече пали и зимата! Относно пътното поведение е на средно и в никой случай върхово ниво!
  • #3
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 3 седмици )
    Мондео е ок, но Фокус стана еталон в класа. Всички специалисти казват, че Фокус има най доброто пътно поведение в класа си. Стегнато и стабилно, кола за хора , който искат да усещат колата. И до сега това е приоритет за Фокус. По шофьорска кола е от останалите в сегмента.
  • #2
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    не става ясно негово дело ли са споменатите успехи и ли под негово "ръководство" тъй като второто може да означава и "въпреки него" :)
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това е работа за Барнаби.