IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford официално изпрати Mondeo в пенсия

Производството на популярния модел приключва през март догодина

След като приключи производството на американския модел Fusion през миналата година, сега Ford официално пенсионира и неговия европейски брат Mondeo.


Ford Mondeo


От компанията обявиха, че производството на седана и комбито, които сега се сглобяват в завода във Валенсия (Испания) ще бъдат прекратени през март догодина. Причината, посочена от американския производител, е "увеличаваща се промяна в предпочитанията на клиентите". Или казано по друг начин - търсенето на кросоувъри и всъдеходи расте и "изяжда" продажбите на комбита и седани.

Първото поколение на Mondeo се появи на пазара през 1993 година като заместник на Sierra, като до момента от него в Европа са продадени около 5 млн. бройки. Говорител на Ford посочи, че "пазарният сегмент, в който се конкурира Mondeo, се е свил с 80% от 2000 година насам".


Ford Mondeo


Очаквания са, че Mondeo ще бъде последван и от големия си конкурент VW Passat. Германската компания вече обяви, че Passat ще получи ново поколение, но се очаква то да се предлага само като комби. А ролята на водещ седан със средни размери във VW Group ще играе Skoda Superb, като той ще трябва са се конкурира с Peugeot 508, Opel Insignia и още няколко модела от този клас.

Все пак Mondeo няма да изчезне напълно, защото Ford продава модела и в Китай, където седаните все още са много търсени. Той е третият автомобил на марката в Европа, чието производство спира след минивановете Galaxy и S-Max, които също се сглобяват във Валенсия. Мястото на трите автомобила ще заеме всъдеходно комби, което бъде задвижвано с хибриден двигател.

Снимка: Ford

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    То БГ съвсем заприлича на *** в последните 12 години. ББ стандарт...
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    март догодина ( преди 3 години )
    Това също като в Бг, един познат излезе в пенсия , но имаше такива бюрокротски приключения, че първата пенсия успя да я вземе догодина
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как уж целият свят търси СУВ-ове, пък Корола (ок. 1,3-1,4 милиона), Сивик (ок. 700 000), Камри (ок. 600 000) и Акорд (ок. 500 000) всяка година са в топ 10 на най-продаваните модели на планетата!?!
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Eдна причина, която не се споменава е, че Фокус порасна колкото първото поколение на Мондео и има по-богато оборудване.
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    vader11 ( преди 3 години )
    Уникална кола за поносими пари. 6 години почти 100к километра и нищо. Язък заради комплекси за малоценност да затрият такъв автомобил, даже и Пасат. Който може само да мечтае да е като Мондео. Факт! Карал съм ФВ, но Форда го пука отвсякъде. Какво ли ще правим като не искаме СУВОВЕ? Вчера излезе някаква КИА, която изглеждаше страхотно.......
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хахаха! Егото не може да стои ниско. Браво! Карам комби, ниско, 6 цилиндъра, 1,3 т. Малко вехто. Мачкам кросове и егота всеки път. МЛ-ите са ми любими. Тия хора що са решили, че са си купили цвета на автомобилостроенето.
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Доколкото знам версията комби ще има наследник но с повдигнато окачване за да е СУВ демек за повече пари
  • #1
    26 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хората, които все още търсим седани и комбита какво ще правим?