В историята на автомобилите има много двигатели, които са получили високи оценки през годините и са се доказали. Някои от тях са близки до съвършенството, като отдавна са се превърнали в легенди, така че изборът на 10 от тях е много труден.
И все пак има мотори, които са повлияли не само на развитието на техниката, но и на социалната среда. Поне на това мнение са колегите ни от изданието "За Рульом", които събраха 10-те най-знаменити и най-важни за автомобилната индустрия двигатели на едно място. Ето кои са те:
10-те двигатели, които преобърнаха автомобилния свят (ГАЛЕРИЯ):
Най-необичайният и амбициозен проект за създаване на двигател с уникалната конструкция W16 принадлежи на възродената марка Bugatti. Като изключим огромната мощност от 1001 к.с., този мотор е логично развитие на семейството компактния VR-агрегати на Volkswagen, коикто се появяват още през 1991 година. По това време американският пазар иска 6-цилиндрови двигатели и германците излизат от положението, като променят леко оригиналната схема. Това им позволява без да увеличават място под капака, да поставят 6-цилиндров мотор вместо досегашния 4-цилиндров.
Тази идея след това е реализирана и в по-големи мащаби. Амбициите на Фердинанд Пиех да превърне Volkswagen в топ-бранд водят до създадането на W8 мотор, който представлява два съединени VR4, поставени на общ картер под ъгъл 72 градуса. Появява се и W12, сглобен от два VR6, а накрая и W16, направен по същата схема - два VR8. При него обаче има сериозен проблем с охлажданието, тъй като веси интеркулер се нуждае от 15 литра течност. Затова и са направени 3 радиатора, които събират общо 40 литра антифриз.
Най-големият проблем обаче е, как този двигател с 64 клапана да тежи не повече от 400 кг. И тъй като финансовият фактор изобщо не стои пред Bugatti, част от основните елементи на мотора са направени от титан или алуминий, което сега изглежда напълно в реда на нещата.