Румънските Dacia и руската Lada, които в началото на януари бяха обединени в едно подразделение, продължават да се сближават. Генералният директор на групата Renault - Лука де Мео, назначи група от 13 топ-мениджъри, които ще управляват новата формация.
Начело на Dacia-Lada остава Дени Ле Вот (на снимката), чието назначаване беше обявено още през януари при публикуването на новата стратегия на Renault, наречена Renaulution ("Ренолюция"). Ле Вот започва кариерата си в Renault през 1990 година в отдела за продажби и маркетинг, като през 2016 година стана член на Съвета на директорите на АвтоВАЗ. През 2018 година той премина в Nissan, където беше назначен за вицепрезидент на американското подразделение.
Главен дизайнер на новото подразделение е Алехандро Месонеро-Романос, който ще отговаря за външния вид на всички нови модели. Той работеше с Де Мео в Seat, но миналото лято премина в Renault Group. Именно Месонеро-Романос (на долната снимка) е автор на дизайна на Seat Leon IV, Seat Ateca и Cupra Tavascan.
За главен инженер на новото подразделение е назначен Марк Сус, а директор по продажбите става Ксавие Мартине. Шефът на АвтоВАЗ - Ив Каракатзанис, запазва досегашната си позиция.
В рамките на процеса Renaulution моделите на Dacia и Lada ще бъдат подложени на уникална унификация, като от 2025 години всички нови автомобили на двете марки ще преминат на безалтернативната платформа CMF-B-LS, която представлява опростена версия на сега използвана CMF-B.
Гамата на двата бранда ще се състои от 3 семейства леки автомобили. На върха ще се разположат моделите Duster, Kaptur и Arkana, под тях ще бъдат - Logan и Sandero, а най-долу - Kwid (Spring), Kiger и Triber. Целта пред Dacia и Lada е през 2025 година общите приходите на двете марки да бъдат увеличени от 3 на 5 млрд. евро.
Снимки: Renault