По принцип средноразмерният сегмент в Европа е доминиран от германските марки, но Stellantis има намерение сериозно да разбърка картите. След лансирането на Peugeot 508 и луксозния DS9, сега е ред на Citroen да извади оръжието си срещу Mercedes E-Class, BMW 5 Series и Audi A6.
Но докато гореспоменатите машини се предлагат във версии седан и комби, френският претендент Citroen C5 X ще се опита да комбинира тези два типа каросерии, плюс малко SUV и кросоувър съставки, добавени в умерена доза. Носейки голяма част от приятния дизайн на френската компания, C5 X е доста неконвенционален флагман, с доста солидно присъствие, доста по-солидно от това на другите модели, носещи емблемата с двойния шеврон.
Това, естествено, се дължи на конфигурацията му "три в едно", при която относително равната линия на покрива говори за седан, докато издължената задница напомня за комби. За десерт добавяме и повишен клирънс като на кросоувъра C5 Aircross и получаваме наистина интересен автомобил.
С дължина от 4805 мм, междуосие от 2785, ширина от 1865 и височина от 1485 мм, C5 X е по-малък от германската премиум конкуренция, като има сходни габарити с Volkswagen Passat. Обемът на багажника е 545 литра, като при свалени седалки може да достигне до 1640, при това - с абсолютно равен под.
Дизайнът на екстериора е продължение на концепцията Cxperience от 2016 година, докато интериорът предлага всички технологии, налични в момента при марката. Акцент в салона са мултимедийната система с 12-инчов екран, както и хедъп дисплеят, предлагащ добавена реалност. Инструменталното табло е с изцяло дигитален клъстер, но извън всички екрани има налични физически бутони, за някои от основните функции.
За задвижването на новия Citroen C5 X ще се грижат бензинови и плъг-ин хибридни агрегати. Този със зареждане на батерията в контакта комбинира 1,6-литров турбобензинов мотор с електрически такъв, като системната мощност е 225 к.с. Само на електричество пробегът е над 50 км, при това - със скорост до 135 км/ч.
Всички версии на новия флагман ще се предлагат със системата за окачване Advanced Comfort, а плъг-ин вариантът ще е серийно с новата версия Active, позволяваща три предварително дефинирани настройки на окачването. Продажбите на C5 X започват през втората половина на годината.
Повече снимки на новия Citroen C5 X вижте в галерията: