Колкото и упорита да бе последната зима, все пак дойде времето да заменим зимните гуми с летни. За повечето автомобили в променливи условия като българските ползването на два комплекта гуми е най-разумният вариант от гледна точка на безопасност (излиза ли сметката да се кара само със зимни, четете тук). За жалост обаче е свързан с немалки разходи - а нерядко недобросъвестни майстори се мъчат и допълнително да ги увеличат.
Опитът ни показва, че в България има и много добри сервизи за гуми - както големи вериги, така и малки семейни предприятия. Има обаче и от другите, където гледат на клиента едновременно като на дойна крава, и сякаш му правят услуга. Нека изброим някои от най-честите трикове, които този тип гумаджии ползват, за да изкарат повече пари.
6-те най-чести шашми при смяна на гуми (ГАЛЕРИЯ):
По-съвременните автомобили имат датчици за налягане в гумите - задължително оборудване за нови модели в рамките на ЕС. Някои майстори може да поискат допълнително заплащане при монтажа, защото датчиците усложнявали работата. Най-често този подход се прилага на клиенти от по-красивия пол. Истината е, че монтажът и демонтажът на гуми с датчици изисква малко повече внимание от гумаджията, но не и такова, че да е нужно доплащане за него.