Историята на Mitsubishi е подобна на съкровищница, скрита под дебел слой земя, трева и камъни. Поровете по-дълбоко и ще откриете неочаквани малко известни разработки , които дори и на снимка не могат да се видят всеки ден.
Допреди няколко десетилетия вселената на „Трите диаманта“ се простираше далеч извън сегмента на SUV и дори включваше усъвършенстваните спортни автомобили 3000GT / GTO с двигател с двойно турбо, задвижване на всички колела, шаси с 4 завиващи колела, активна аеродинамика и екстериор на „сухопътна” акула.
Но след това марката се впусна в противоречиви дизайнерски експерименти, зарови Lancer Evolution, "окоси" почти всички автомобили и се съсредоточи върху търсените, но досадни кросоувъри. Същевременно компанията влезе в скандал за данните за ефективността на горивото и впоследствие бе погълната от Nissan.
Но нека не говорим за неприятната част от историята, а да ви покажем някои детайли от любопитната, с представянето на някои от най-непознатите и екзотични модели на японската марка:
Непознатите модели на Mitsubishi (ГАЛЕРИЯ)
Серията Galant Lambda не получила директен наследник, а в началото на 80-те "предала шасито" на по-ефектното купе Starion, което изглеждало като "коктейл" от Mazda RX-7 SA22C и Porsche 924 с някои собствени щрихи.
Експресивната версия с разширени арки на колелата, известна сред американските фенове като Fatty, карала минувачите да извръщат вратове не по-малко отколкото суперспортиста 3000GT и други модерни по това време машини. Името на модела идва от комбинацията Star of Arion - измислената звезда на митичния кон Арион от древногръцкия епос. Въпреки че, както припомня изданието на Motor Trend, има и друга, по-малко правдоподобна, но по-забавна версия за произхода на името: факт е, че в японския език няма буква "l", а в местната транскрипция думата stallion (жребец) се превръща в starion.