Историята на Mitsubishi е подобна на съкровищница, скрита под дебел слой земя, трева и камъни. Поровете по-дълбоко и ще откриете неочаквани малко известни разработки , които дори и на снимка не могат да се видят всеки ден.
Допреди няколко десетилетия вселената на „Трите диаманта“ се простираше далеч извън сегмента на SUV и дори включваше усъвършенстваните спортни автомобили 3000GT / GTO с двигател с двойно турбо, задвижване на всички колела, шаси с 4 завиващи колела, активна аеродинамика и екстериор на „сухопътна” акула.
Но след това марката се впусна в противоречиви дизайнерски експерименти, зарови Lancer Evolution, "окоси" почти всички автомобили и се съсредоточи върху търсените, но досадни кросоувъри. Същевременно компанията влезе в скандал за данните за ефективността на горивото и впоследствие бе погълната от Nissan.
Но нека не говорим за неприятната част от историята, а да ви покажем някои детайли от любопитната, с представянето на някои от най-непознатите и екзотични модели на японската марка:
Непознатите модели на Mitsubishi (ГАЛЕРИЯ)
Какво би се получило ако преправите американско ястие по азиатски маниер и го сервирате според националните традиции? Ами може би нещо като оригиналния и чудат Mitsubishi Galant Λ (Lambda): машина със стремителна предница, украсена с модерните през 70-те години правоъгълни сдвоени фарове, скосена задница с панорамно стъкло и скромни габарити като цяло.
Двувратият модел се предлагал под различни имена в различните части на света. В Европа и Южна Америка се наричал Sapporo в чест на града от живописния остройв Хокайдо, който бил столица на Зимните олимпийски игри през 1972 г. В САЩ японският модел бил "маскиран" като Plymouth Sapporo и Dodge Challenger, а в Австралия се подвизавал като Chrysler Sigma Scorpion.