fallback

Mercedes-Benz разкри точните характеристики на EQS

Електрическият седан излиза в две версии на мощност - с 331 и 524 к.с.

Електрическият Mercedes-Benz EQS ще попадне в гамата на S-Class, но ще бъде отделен като самостоятелен модел. Продажбите на седана ще стартират през август, като клиентите ще могат да избират меду два варианти - EQS 450+ и EQS 580 4Matic+, съобщиха от компанията-производител.

В зависимости от версията EQS ще бъде оборудван с един или два електрическа модула eATS (електромотор Bosch с вътрешно охлаждане на модула, фиксиран редуктор и електронна система), които ще работят с 400-волтова батерия. Нейният капацитет е 90 или 107,8 кВт/ч (посочен е използваемата стойност).

Мощността на EQS 450+ c един мотор на задната ос и по-малкия акумулатор ще бъде 331 к.с. и 568 Нм въртящ момент. За всеки 100 изминати километра тази машина изразходва между 16 и 19,1 кВт/ч електроенергия, което е съпоставимо с потреблението на Tesla Model S.

Версията със задвижване на четирите колела EQS 580 4Matic+ получава допълнителен модел eATS и функция Torque Shift, която контролира големината на въртящия момент на всяка ос 10 000 пъти в минута. Мощността на този електромобил е 524 к.с. и 855 Нм, като без зареждане той ще изминава до 770 км по цикъла WLTP, изразходвайки 16,9-20 кВт/ч на 100 км.

Този впечатляващ показател се дължи на ниския коефициент на съпротивление на въздуха - 0.20 и системата за рекуперация с 3 нива на мощност. Ускорението от 0 до 100 км/ч при тази версия отнема 5 секунди, а максималната скорост и при двата вариант - с един и два електромотора, е една и съща - 210 км/ч.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #23
    VAYK ( преди 3 години )
    ППС-то е чутовно, заслужава адмирации!
  • #22
    жабарен льо фактен ( преди 3 години )
    а бе не е ли РЕНО не ми го фали!
  • #21
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    "електрони със скоростта на светлината (т.е. тока) потичат към задния мотор"TSLA, понятие си нямаш от физика.. дрейфовата скорост на електроните в проводник е от порядъка на няколко см/секунда, в зависимост от напрежението.И да, Теслите не са най-ефективните, дори след като разработиха синхронни електромотори като в Приус от 97-***. Хюндай Айоник и Приус Плъгин на ток са по-ефективни решения.
  • #20
    до 31: ( преди 3 години )
    Да, първата година Мерцедес не продадоха кой знае колко. Виж обаче последните 6 месеца на 2020 и от началото на 2021 до сега. :)
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам кой е плащал за теста. Хвалеха германските коли в началото. Аз не съм фен на никоя марка. Нито една не си струва парите. Нито една!
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    По памет ще ти кажа, че най-доброто постижение беше малко над 11 кв/ч на 100 км. Преди теста водещите се скъсаха да хвалят марцедеса и аудито e-tron колко ефективни и технолигични били. Все пак са германци. След теста с половин уста се измъкнаха, че имало още какво да се желае от двете марки.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    През 2020 г.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Обяснявам ти като на второкласник. Разделят изразходвата енергия на теглото на колата и получават колко мощност (мери се във ват/watt), е нужна за единица тегло (мери се в килограм/kg). По този показател, корейката беше най-добре. Имаше и по-леки от нея. Имаше и тесла, но не помня какъв модел. Среавнението го правиха германци.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Някой не е ходил на училище май. Какво като била 200 коня, а другата 130? Те ги ускорявт до 90 км/ч и го карат така в продължение на 10 километра.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво значение има колко е тежка Тесла!? Разходът е В/Кг. Ти май не схващаш.
fallback
Последни