fallback

Daimler залага всичко на електричеството

Германският концерн обяви финансовите си резултати за 2020 година

Германският производител Daimler е на ръба на преломен момент в историята си, тъй като ще поеме нов път на развитие, а именно - електрификация на цялата си гама. Това става ясно от финансовия отчет на групата за 2020 година, в който са обявени и плановете за следващите няколко години.

Още през 2021 година основната марка на групата - Mercedes-Benz, ще увеличи значително броя на електромобилите си с пускането на пазара на моделите EQA, EQS, EQB и EQE. Към тях ще се присъединят и товарните Citan, T-Class и eActros, както и автобусът eCitaro, който в момента се разработва и се очаква да дебютира през 2024 г.

Като цяло резултатите от 2020 година са положителни въпреки пандемията. Те сочат, че Daimler е увеличил оперативната си печалба с 53% - до 6,6 млрд. евро. Чистата печалба е нараснала от 2,7 на 4 млрд. в сравнение с 2019 година. От друга страна обаче продажбите са по-малко с 15% в сравнение с 2019 година, като оборотът е спаднал с 11% - до 154,3 млрд. евро.

"Миналата 2020 година беше труда за нас заради пандемията, но ние се справихме блестящо. Въведохме някои мерки за намаляване на разходите и така преодоляхме кризата. Сега насочваме усилия към постигане на финансова устойчивост от една страна и защита на климата от друга", коментира Манфред Бишоф, председател на Съвета на директорите на Daimler AG.

От концерна допълват, че за да може да се постигне успешно въвеждане на електромобили на пазара, трябва да се увеличи броя на съоръженията за зареждане. По тази причина Daimler ще направи своя принос през следващите години да разширяване на мрежата за зареждане на Ionity.

Снимки: Daimler

fallback
  • #16
    Бай Ганю Шофьор ( преди 3 години )
    Само дизел и немско Мечоци на ток никога в царството на мутрите, русофилите и чалгата Балгария
  • #15
    TSLA ( преди 3 години )
    Ква екология, кви 5 лв - тва са много пари! Наш цървуланко мрънка, че бутилка вода му е 1.20. И познай раз какво кара: "дизелче". И ще го качваш в кола на ток. Магаре и космос
  • #14
    TSLA ( преди 3 години )
    Няма отходник, не пуши, няма обслужване, няма консумативи, минава 100 за 2 кинта, до 200 няма стигане, прекосява държавата с един заряд, на Hypercharger пълни до 80% за минути... На нашенския *** каквото и да му предложиш, вечно недоволен! Затова: клозета на двора и жми градо! P.S. който кара изкопаема бричка, за екология да не приказва. Добив, транспорт, рафиниране и продажба на петрола харчи ток за всичи ел. коли на света. "The Dirty Truth about Combustion Engine Vehicles" - нагледен материал
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Пичове, моля ви, айде да не ми пробутвате Кия сравнявайки я с Ламборгини, Ферари и другите икони в автомобилостроенето. И айде да не ми сравнявате китайка с кола която има зад гърба си години на разработки на пасивна и активна сигурност и т.н. Просто е върховна глупост да ги поставяте на едно ниво! А ч кошника е екологичен - при определени, специфични условия постига около 5% по-добро представяне - тоест айде нема нужда да се пънета с тая пропаганда!
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    #9, електрическите кошници са скъпи, защото някой е решил да са скъпи. Много по-лесно е да произведеш електрически мотор с 10 части. Казват ни, че батериите са скъпи, може и да са скъпи, може и да не са - все пак е пълно с китайски електрически коли по 5000 долара, на които ако се утрои капацитета на батериите ще станат по 10 000 примерно. Не знам защо тук започват от 60 000 лв най-големите ***
  • #11
    До тонтирито ( преди 3 години )
    И колко са скъпи! Ако видиш клипа на Киа с другите коли, ще видиш че Киата е най-евтината от всички сигурно 2-3 пъти! Без да се смятат останалите разходи!
  • #10
    До тинтири финтири ( преди 3 години )
    В коя част на бизнеса с ДВГ коли си? Няма друга логика, толкова да спамиш и да заблуждаваш хората с неща които изобщо не са верни! ДОКАЗАНО е че са много по-екологични, ДОКАЗАНО е че имат много предимства и е ДОКАЗАНО че за производството на горивата отива много електричество, което можеш да заредиш направо в ел. кола! Къде са твоите доказателства? Тук просто казват, че още един производител разбра къде е истината!
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 7: Електрическите кошници са скъпи! Освен 0-100 електрическите кошници нямат друго реално предимство! Електрическите кошници не носят приходи, за това са и държавните субсидии! Всичко това може да се преживее, но най-вече електрическите кошници с нищо не подобряват екологията, каквато уж е идеята! И спрат приходите за правителството от акцизи за горивата и те започнат да се начисляват на тока и не можеш да си сготвиш и да се стоплиш ще разберете каква простотия е точно батерийния тип транспор
  • #8
    До 7 ( преди 3 години )
    Абе вие хейтърите, що не се разберете? Сега скъпи ли са или са евтини електрическите коли? Единия хейти, че сега ще обират хората със скъпи електрички, другия пише, че са евтини? Електрическите коли са тук за да останат, а Тесла им показа, че това е възможно! Показа им и начина! Но мина време докато го разберат, а и не всичко са разбрали, де! Трябвало, повече зарядни! Ами направете си, мрежа! Тесла си направи! И си правят зарядните сами и печалбата от тока пак е при тях!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    #2, това не е ва банк. Най-вероятно те са част от лобито на електрическите коли - много по-евтини и лесни за производство и по-скъпо се продават, щото са много модерни. Просто изчакваха разни като Тесла да изчистят концепцията и да се метнат наготово.
fallback
Последни