fallback

Kia EV6 се оказа по-бърз от Porsche Taycan

Корейският производител разкри техническите характеристики на електромобила си

Преди около 2 седмици Kia представи електромобила си от ново поколение EV6, но не разкри техническите му характеристики. Сега те вече са известни и някои от тях изглеждат доста впечатляващо.

Оказва се, че най-мощната модификация на EV6 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди, което не е по сили на повечето версии на Porsche Taycan. Освен това, електромобилът може да се зарежда с мощност от 400 до 800V, като това се дължи на новата платформа на корейския производител E-GMP.

Размерите на Kia EV6 са дължина от 4680 мм, широчина - 1880 мм) и височина от 1550 мм, като разстоянието между двете оси е 2900 мм. Това означава, че електромобилът е с по-малки размери от Sorento, като го превъзхожда единствено по разстоянието между двете оси, което е с 86 мм по-голямо.

Корейският производител разкри и интериора на електромобила, в който основна роля играят 12-инчов цифров приборен панел и информационно развлекателна система със същия размер на дисплея. От Kia не съобщават подробности, но все пак разкриват, че информационно-развлекателната система разполага с технологията Kia Connect, която позволява безжични актуализации и услуги в реално време. В резултат на това, собствениците могат да намерят зарядни станции наблизо, да наблюдават състоянието на зареждане и да видят текущия си пробег, който могат да изминат.

В салона също така се вижда волан с две спици, футуристично разпределително устройство и дисплей с увеличена реалност. Моделът може да бъде оборудван и с аудиосистема Meridian с 14 високоговорителя, която има технология „Active Sound Design”. Тя представлява изкуствен генератор на шум, който се адаптира към скоростта на автомобила.

В оборудването на модела са включени системи за подпомагане на водача, като Lane Follow Assist, Safe Exit Assist, Remote Smart Parking Assist и Highway Driving Assist 2. Последната съчетава адаптивен круиз-контрол с функция за центриране на лентата, като същевременно дава възможност на шофьорите за да сменя лентите с просто натискане на индикатора. Освен това, в интериора има EV6 се вижда "плаваща" централна конзола и жълти акценти. Моделът разполага и с „релаксиращи седалки“, които са леки и покрити с тъкани, създадени от рециклирана пластмаса.

Голямото междуосие позволява просторен интериор и удобно товарно отделение, което побира до 520 литра багаж. Това пространство може да бъде разширено до 1300 литра при сгъване на задните седалки.

Kia EV6 ще се предлага в различни конфигурации - със стандарти или големи батерии, както със задно предаване или задвижване на всички колела. Базовият вариант има мотор със 170 к.с. и 350 Нм, който е съчетан с батерия с капацитет 58 кВт/ч. Следва версия с 4х4, при която има още един електромотор, а мощността скача до 235 к.с. и 606 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди.

Предлага се и вариант с батерия със 77,4 кВт/ч, при която мощността на двигателя вече е 228 к.с. и 350 Нм. Същият акумулатор, но с два електромотора и система 4х4, увеличава мощността на 325 к.с. и 606 Нм. Тук вече ускорение до 100 км/ч от място става за 5,2 секунди, а пробегът достига 510 км по комбинирания цикъл на WLTP.

Още снимки на новия електромобил на Kia - вижте в галерията:

На върха на гамата е версията EV6 GT, която се предлага изключително с задвижване на четирите колела и голямата батерия. Комбинирана мощност е 585 к.с. и 740 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,5 секунди, а това е по-бързо дори от Porsche Taycan 4S.

Максималната скорост на EV6 GT е 260 км, но пробегът е 405 км. Тази версия разполага и с електронен диференциален софтуер с ограничено приплъзване, който обещава да осигури динамични характеристики на каране и управление.

Както вече стана дума, EV6 е изграден на новата платформа E-GMP, като разполага с възможности за зареждане между 400V и 800V. Това му позволява зареждане от 10 до 80% зареждане само за 18 минути. За да се увеличи максимално пробега, електромобилът разполага и с енергийно ефективна термопомпа, която отвежда отпадъчната топлина от охладителната система на автомобила.

Моделът разполага и с интелигентна рекуперативна спирачна система с шест различни нива на възстановяване. EV6 има вграден контролен блок за зареждане, който позволява функция за претоварване на автомобила. Макар това да не звучи твърде вълнуващо, то ефективно превръща модела в гигантска батерия, която може да доставя енергия за други неща.

Например, EV6 може да захранва климатик и 55-инчов телевизор за повече от 24 часа по време на прекъсване на енергоснабдяването. Моделът може да се използва и за зареждане на друго електрическо превозно средство, като му дава достатъчно енергия, за да стигне до близката станция за зареждане.

Снимки: Kia

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    "може да се зарежда с мощност от 400 до 800V" - голям електротехник си, Пешко. Мощността се мери във ватове, а волтовете са мерна единица за напрежение. Избери си или близалката, или дъвката - не може и двете.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    *** то Порше Тайкан не е някакво чудо на автомобилостроенето. Мотор и батерии. Всеки има достъп до тея неща. Въпросът е софтуер, материали, дизайн. Не че в е лошо Поршето, ама вече конглокентността се изнася от мотор и пърформънс на съвсем друго ниво.
  • #5
    VAYK ( преди 3 години )
    В правилна посока се движат! Браво
  • #4
    Bayraktarya-BM-MGGA! ( преди 3 години )
    ЖЕСТОКА машина, бира се, но отбелязвам съвсем уместно, че страничната ВИЗИЯ в дизайнерско отношение БУКВАЛНО до последния детайл е ОТКРАДНАТА и взаимствана от невлезлия практически в употреба прототип на SAAB от края на 20/началото на 21 в. Vision 9X / 3X, като първият беше единствената замислена 4 в 1 функционална машина, която за жалост не видя реално бел свет... Можеше да се купи по поръчка за 1 милон ?!!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    За тукашните автожурналисти всичко се сравнява с проше, ауди и гоуфо.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    С електричките, разликата между супер автомобилите и евтините бракми ще е малка. Ще е в софтуера, материалите, а не толкова в ускорението, защото всичко на ток ще върви много.
fallback
Последни