fallback

Kia EV6 се оказа по-бърз от Porsche Taycan

Корейският производител разкри техническите характеристики на електромобила си

Преди около 2 седмици Kia представи електромобила си от ново поколение EV6, но не разкри техническите му характеристики. Сега те вече са известни и някои от тях изглеждат доста впечатляващо.

Оказва се, че най-мощната модификация на EV6 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди, което не е по сили на повечето версии на Porsche Taycan. Освен това, електромобилът може да се зарежда с мощност от 400 до 800V, като това се дължи на новата платформа на корейския производител E-GMP.

Размерите на Kia EV6 са дължина от 4680 мм, широчина - 1880 мм) и височина от 1550 мм, като разстоянието между двете оси е 2900 мм. Това означава, че електромобилът е с по-малки размери от Sorento, като го превъзхожда единствено по разстоянието между двете оси, което е с 86 мм по-голямо.

Корейският производител разкри и интериора на електромобила, в който основна роля играят 12-инчов цифров приборен панел и информационно развлекателна система със същия размер на дисплея. От Kia не съобщават подробности, но все пак разкриват, че информационно-развлекателната система разполага с технологията Kia Connect, която позволява безжични актуализации и услуги в реално време. В резултат на това, собствениците могат да намерят зарядни станции наблизо, да наблюдават състоянието на зареждане и да видят текущия си пробег, който могат да изминат.

В салона също така се вижда волан с две спици, футуристично разпределително устройство и дисплей с увеличена реалност. Моделът може да бъде оборудван и с аудиосистема Meridian с 14 високоговорителя, която има технология „Active Sound Design”. Тя представлява изкуствен генератор на шум, който се адаптира към скоростта на автомобила.

В оборудването на модела са включени системи за подпомагане на водача, като Lane Follow Assist, Safe Exit Assist, Remote Smart Parking Assist и Highway Driving Assist 2. Последната съчетава адаптивен круиз-контрол с функция за центриране на лентата, като същевременно дава възможност на шофьорите за да сменя лентите с просто натискане на индикатора. Освен това, в интериора има EV6 се вижда "плаваща" централна конзола и жълти акценти. Моделът разполага и с „релаксиращи седалки“, които са леки и покрити с тъкани, създадени от рециклирана пластмаса.

Голямото междуосие позволява просторен интериор и удобно товарно отделение, което побира до 520 литра багаж. Това пространство може да бъде разширено до 1300 литра при сгъване на задните седалки.

Kia EV6 ще се предлага в различни конфигурации - със стандарти или големи батерии, както със задно предаване или задвижване на всички колела. Базовият вариант има мотор със 170 к.с. и 350 Нм, който е съчетан с батерия с капацитет 58 кВт/ч. Следва версия с 4х4, при която има още един електромотор, а мощността скача до 235 к.с. и 606 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,2 секунди.

Предлага се и вариант с батерия със 77,4 кВт/ч, при която мощността на двигателя вече е 228 к.с. и 350 Нм. Същият акумулатор, но с два електромотора и система 4х4, увеличава мощността на 325 к.с. и 606 Нм. Тук вече ускорение до 100 км/ч от място става за 5,2 секунди, а пробегът достига 510 км по комбинирания цикъл на WLTP.

Още снимки на новия електромобил на Kia - вижте в галерията:

На върха на гамата е версията EV6 GT, която се предлага изключително с задвижване на четирите колела и голямата батерия. Комбинирана мощност е 585 к.с. и 740 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3,5 секунди, а това е по-бързо дори от Porsche Taycan 4S.

Максималната скорост на EV6 GT е 260 км, но пробегът е 405 км. Тази версия разполага и с електронен диференциален софтуер с ограничено приплъзване, който обещава да осигури динамични характеристики на каране и управление.

Както вече стана дума, EV6 е изграден на новата платформа E-GMP, като разполага с възможности за зареждане между 400V и 800V. Това му позволява зареждане от 10 до 80% зареждане само за 18 минути. За да се увеличи максимално пробега, електромобилът разполага и с енергийно ефективна термопомпа, която отвежда отпадъчната топлина от охладителната система на автомобила.

Моделът разполага и с интелигентна рекуперативна спирачна система с шест различни нива на възстановяване. EV6 има вграден контролен блок за зареждане, който позволява функция за претоварване на автомобила. Макар това да не звучи твърде вълнуващо, то ефективно превръща модела в гигантска батерия, която може да доставя енергия за други неща.

Например, EV6 може да захранва климатик и 55-инчов телевизор за повече от 24 часа по време на прекъсване на енергоснабдяването. Моделът може да се използва и за зареждане на друго електрическо превозно средство, като му дава достатъчно енергия, за да стигне до близката станция за зареждане.

Снимки: Kia

fallback
  • #17
    Факт! ( преди 3 години )
    Сичко трее са сравнява с Рено-Лада-Тата! И тук-там Дачия!
  • #16
    До 8-ми ( преди 3 години )
    Къде ще купиш офроуд джип за 30 000 лева ,който да е електрически? Само Дачия предлага тази оферта.
  • #15
    До 8-мия ( преди 3 години )
    Новата дачия върви много за джип с 44 коня!
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Отпред са прокопирали фаровете от Шкода Скала няма лошо, така или иначе шкодата е най-стилният автомобил в класа си, всъщност който тя създаде.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Това да дава заряд на друга кола е новост и преобръща заровете.
  • #12
    Христов ( преди 3 години )
    Спрях да чета статията до " електромобилът може да се зарежда с мощност от 400 до 800V". Представям си по нататък колко достоверни неща е написал автора. Иначе автомобилът не изглежда лошо!
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Цените са малко стряскащи, GT версията е 58к паунда, нормалната някъде от 40k паунда започват, иначе всичко останало е топ.
  • #10
    Факт! ( преди 3 години )
    чКиа са пред фалит там е проблема
  • #9
    :) ( преди 3 години )
    Ако го бие на писта или поне някой драг ок....ама едва ли. Иначе остават просто едни числа от 0 до 100 .
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    До 1: "защото всичко на ток ще върви много." - кажи го на новата Дачия.
fallback
Последни