Нова, но по-скромна кола? Или пък премиум, но на почтена вече възраст? Това е големият въпрос на българския автомобилен пазар от доста време насам. Ние не се наемаме да даваме категоричен отговор: в полза и на едното, и на другото има разумни аргументи. А и всякакви опити да се изчисли кое е по-изгодното удрят на камък, защото това зависи от конкретните автомобили, от конкретните собственици и от начина, по който поддържат и ползват машините си.
И все пак експериментът на руското издание "За Рульом", което сравнява разходите при чисто нов Volkswagen Polo и при 10-годишен Mercedes GLK, определено предизвиква любопитство, и може да ви даде някои интересни насоки при избора. А крайният резултат вероятно ще изненада мнозина.
Стар GLK и ново Polo - кое е по-евтино? (ГАЛЕРИЯ):
Тук основният въпрос е къде ще поддържате GLK. Ако отидете в официален сервиз, разходите ще са по-високи, отколкото при Polo. Но колко хора с 10-годишни коли ходят по официални сервизи? Докато с фолксвагена нямате избор: трябва да плащате цените на официалния представител, за да е валидна гаранцията. При такова разпределение - GLK в неофициален, Polo в официален - едно техническо обслужване ще излезе по-евтино при мерцедеса, и то с 50-100 лева.
Колкото до данъците, в Русия те са осезаемо по-високи за GLK. В България обаче е обратното: държават все още товари с надбавки новите автомобили, а понижава ставките за онези над 5 години.
Другият съществен разход, който при GLK е по-висок, е за гуми. Макар че отдавна минаха времената, когато Polo се предлагаше с 14-цолови джанти, така че разликата вече не е толкова голяма.