Нова, но по-скромна кола? Или пък премиум, но на почтена вече възраст? Това е големият въпрос на българския автомобилен пазар от доста време насам. Ние не се наемаме да даваме категоричен отговор: в полза и на едното, и на другото има разумни аргументи. А и всякакви опити да се изчисли кое е по-изгодното удрят на камък, защото това зависи от конкретните автомобили, от конкретните собственици и от начина, по който поддържат и ползват машините си.
И все пак експериментът на руското издание "За Рульом", което сравнява разходите при чисто нов Volkswagen Polo и при 10-годишен Mercedes GLK, определено предизвиква любопитство, и може да ви даде някои интересни насоки при избора. А крайният резултат вероятно ще изненада мнозина.
Стар GLK и ново Polo - кое е по-евтино? (ГАЛЕРИЯ):
Тук лека преднина все пак има GLK, който ускорява доста по-енергично (заради високия дизелов въртящ момент при ниски обороти), и въпреки размерите си е по-икономичен, със зимен разход около 7-7.5 литра на 100 км. Окачването охотно поема всякакви дупки и неравности. Компенсацията за това е, че веднъж на около 100 000 км ще трябва да смените амортисьорите, срещу около 350-400 лева.
Polo също стои доста добре на пътя и дори реагира на волана малко по-точно и прецизно от GLK. Окачването обаче е доста по-посредствено в обирането на неравностите. Иначе се слави като здраво, и това е добре, защото цените на частите за него са същите, както и при Mercedes.