Има една причина, поради която дилърите на нови автомобили да могат безнаказано да предлагат солидни надценки за автомобилите, които предлагат. Тя се нарича "Препоръчителна цена от производителя". Ключовата дума тук е "препоръчителна" (или предложена), която не задължава никой да се съобразява с нея. А и търговията с коли си е бизнес, който трябва да печели пари. Така че, ако търсенето надвишава предлагане, е напълно логично дилърът да се опита да реализира по-голяма печалба.
Автомобилната индустрия обаче често проявява алчност и цинизъм. С помощта на изданието Carbuzz ви представяме някои от най-скандалните надценки за нови автомобили през последните години. Повечето примери са от пазара в Северна Америка, но има и такива от други райони на света.
Най-скандалните надценки за нови автомобили в новата история (ГАЛЕРИЯ):
От Porsche посочиха 185 000 долара, но в един момент истерията по спортното купе качи цената до повече от милион долара. Това явно не се хареса на производителя на спортни коли и той пусна допълнителен пакет GT3 Touring, с който са се опита да задържи цените на по-ниски нива.