Има една причина, поради която дилърите на нови автомобили да могат безнаказано да предлагат солидни надценки за автомобилите, които предлагат. Тя се нарича "Препоръчителна цена от производителя". Ключовата дума тук е "препоръчителна" (или предложена), която не задължава никой да се съобразява с нея. А и търговията с коли си е бизнес, който трябва да печели пари. Така че, ако търсенето надвишава предлагане, е напълно логично дилърът да се опита да реализира по-голяма печалба.
Автомобилната индустрия обаче често проявява алчност и цинизъм. С помощта на изданието Carbuzz ви представяме някои от най-скандалните надценки за нови автомобили през последните години. Повечето примери са от пазара в Северна Америка, но има и такива от други райони на света.
Най-скандалните надценки за нови автомобили в новата история (ГАЛЕРИЯ):
Дилър на нови автомобили, чието име не се разкрива, обаче се опита да направи "удара на живота си", като изкара печалба от 200 000 долара. Това е надценка от 150%, като не е ясно, дали някои наистина се е съгласил да плати исканите 334 000 долара.