Има една причина, поради която дилърите на нови автомобили да могат безнаказано да предлагат солидни надценки за автомобилите, които предлагат. Тя се нарича "Препоръчителна цена от производителя". Ключовата дума тук е "препоръчителна" (или предложена), която не задължава никой да се съобразява с нея. А и търговията с коли си е бизнес, който трябва да печели пари. Така че, ако търсенето надвишава предлагане, е напълно логично дилърът да се опита да реализира по-голяма печалба.
Автомобилната индустрия обаче често проявява алчност и цинизъм. С помощта на изданието Carbuzz ви представяме някои от най-скандалните надценки за нови автомобили през последните години. Повечето примери са от пазара в Северна Америка, но има и такива от други райони на света.
Най-скандалните надценки за нови автомобили в новата история (ГАЛЕРИЯ):
Когато Honda пусна сегашното поколение на Civic Type-R, хот-хечът най-после пристигна на пазара в Северна Америка. Рекламата на автомобила беше сериозна, което доведе до още по-сериозен интерес към него, така че нямаше как големите надценки да бъдат избегнати. От Honda посочиха препоръчителна цена от 34 775 долара през 2017 година, но още в началото някои дилъри започнаха да продават с 20 000 и дори с 25 000 долара по-скъпо, като тази тенденция се запази до края на 2018 година.