fallback

Новото Peugeot 308 порасна на размери и получи две хибридни версии

Хечбекът следва променения стил на марката, продажбите му стартират през есента

Второто поколение на Peugeot 308 се задържа в производство близо 8 години, като през 2017-а претърпя сериозен фейслифт. Сега френският производител официално представи третата генерация на един от най-важните и популярните си модели в момента.

Хечбекът следва новия стил на марката, като светлините и решетката на радиатора напомнят на кросоувърите 3008 и 5008, които бяха обновени през миналата есен. При това на решетката е поставена не легендарната фигурка на лъв, а новото лого във формата на щит. Между релефния капак и решетка е поставено и името на модела.

Задните светлини преминават през цялата широчина на багажника, като са съединени с гланциран елемент, то пък я няма светодиод лента, която свикнахме да виждаме при повечето нови модели напоследък. Клиентите ще избират между 16-, 17- и 18-цолови джанти и 7 цвята на каросерията.

При предишната смяна на поколенията Peugeot 308 стана първият модел на марката, който премина на новата платформа EMP2. Това увеличи пространството в салона, но намали дължината и височината му. Сега обаче хечбекът се удължава с 11 см - до 4,36 метра, а разстоянието между двете оси е увеличено с 55 мм - до 2,675 метра.

Височината на хечбека обаче е снижена с 2 см - до 1,44 метра, благодарение на което коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,28. Обемът на багажника също е по-малък - 412 литра (при предшественика беше 470 литра). Ако се свалят задните седалки, обемът става 1323 литра.

Салон с двуспицев волан, цифров приборен панел и седем физически клавиша под 10-инчовия дисплей на мултимедията едва ли ще порази някого, тъй като е в стила на новите модели на Peugeot. Предвиждат се още електрическо регулиране на седалките, осветление в 8 различни цвята, безкабелно зарядно за мобилни устройва и акустична система Focal с 10 колони.

В гамата двигатели влизат 3-цилиндрови бензинови мотори Pure Tech с обем 1,2 литра Pure Tech, развиващи 110 и 130 к.с., както и 4-цилиндров дизел BlueHDi с обем 1,5 литра и 139 к.с. Най-слабият двигател е съчетан с 6-степенна механична, а за останалите се предлага и 8-степенен автомат.

За Европа ще се предлагат две хибридни версии, които се зареждат от електропреносната мрежа. И двете получават електромотор със 110 к.с., батерията с капацитет 12,4 кВт/ч и 8-степенен автомат. Те се различават по бензиновите си двигатели - едната развива 150 к.с., а другата - 180 к.с. Сумарната им мощност е 180 и 225 к.с., което си личи от имената на модификациите. По-слабата има 60 км пробег само на ток, а по-мощната - 59 км.

Продажбите на новото Peugeot 308 на европейските пазари във версията хечбек ще стартират през втората половина на годината. По-късно към него ще се присъедини и комбито.

Още снимки на новото Peugeot 308 - вижте в галерията:

Снимки: Peugeot

fallback
  • #15
    Бай Ганю Шофьор ( преди 2 години )
    Бай *** кара само немско и дизел задължително...Може жената да е от село,но колата и кучето трябва да са немски.
  • #14
    111 ( преди 3 години )
    Няма как да убие Голфа, защото той винаги е водил този клас!Страхотен дизайн на Пежо, поздравление за което, но реално и 307-цата изглеждаше по-добре от Голфа, и Астра изглежда по-добре от Голфа, но това не е достатъчно.Мина време, модерният за времето си дизайн на Пежо и Опел вече не изглеждаше модерен и се видя, че дизайнът на Голф поне е непреходен!Сега няма да е по-различно, дано поне франсетата са го докарали на качество и надеждност, защото в този клас това е много по-важно от дизайн ...
  • #13
    Уби ( преди 3 години )
    Гоуфа! Екстериор,интериор топ!Чакам PSEто.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    пежото е дамски автомобил
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    На тоя "масъл кар" с три цилиндъра, що са сложили логото на Scania?!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    На това един шестак как ще му ходи......
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    какъв конурент на голф без два литра
  • #8
    Милионерчо ( преди 3 години )
    Уф пак тоз таблет екран. Нищо чудно че вече никой не купува нови коли. Върнете копчетата! Харесвам моето пежо 208, но не и екрана, гадно е да контролираш климатика и радиото от него!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Предна решетка от Мазда.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Страхотна визия! Просто новата им линия е на топ ниво
fallback
Последни