fallback

BMW показа i4 и обеща 1 милион продадени електромобила през 2021

Въпреки коронавируса групата отчете 5.2 милиарда евро печалба за миналата година

BMW представи новия си електрически модел i4 и обеща да достави рекордните 1 милион електрифицирани автомобила през 2021 година, по време на годишната си отчетна конференция в Мюнхен днес. Компанията обяви 99 милиарда евро приходи за 2020 и печалба от 5.2 милиарда евро преди данъци, въпреки затрудненията покрай коронавируса. Бордът на директорите предложи на общото събрание изплащането на дивидент от 1.90 евро на обикновена акция.   

    Оливер Ципзе с новото BMW i4        През 2020 германската компания е успяла да продаде 2.325 милиона автомобила от марките BMW, MINI и Rolls-Royce - с около 8% по-малко спрямо 2019 година. Сривът обаче е бил изцяло през първото полугодие, докато второто е най-силното в цялата история на BMW Group с над 1.3 милиона доставени автомобила. Поделението за мотоциклети е пласирало 169 000 машини - второ най-добро постижение в историята.        BMW i4 всъщност излиза с три месеца по-рано от предвиденото         По-добрите от очакваното финансови резултати се дължат както на възстановяването на основни пазари, така и на съкратените разходи, заяви финансовият директор Николас Петер. BMW съкрати около 4000 души през изминалата година. Компанията обаче е успяла да запази почти без промяна инвестициите в научна и развойна дейност - общо 6.3 милиарда евро.      През 2020 BMW е съкратила капиталовите си разходи с над 1.7 милиарда евро, съобщи Николас Петер          През 2021 групата очаква значително увеличение на доставките спрямо 2020, и марж на печалбата между 6 и 8 на сто, допълни Петер.   Компанията е подобрила и рекорда си за най-много продадени електромобили през 2020, със 193 000 доставки, заяви главният изпълнителен директор Оливер Ципзе. Средните емисии СО2 на гамата са паднали с 22%. Сега целта пред BMW е да пласира 1 милион електрифицирани машини - eлектромобили и плъг-ин хибриди - през 2021 година, а до 2025 да продава по 2 милиона чисти електромобила годишно.     През 2025 година BMW иска да продава по 2 милиона електромобила годишно, обяви Ципзе      При представянето на резултатите Ципзе показа за пръв път и новото i4 - електрическо купе, които анализаторите сочат като пряк конкурент на Tesla Model S. Германците планират да го пуснат на пазара с три месеца предсрочно, още във втората половина на годината. i4 ще предложи осмо поколение на операционната система на BMW - най-мощната до момента. Повече детайли за модела ще ви предложим по-късно.

Ципзе потвърди и слуховете, че дъщерната марка MINI ще е изцяло електрическа от 2030 година нататък. Ще има и изцяло електрически модели на Rolls-Royce. Още догодина баварската група ще пусне на пазара и водородния си автомобил Hydrogen Next - в ограничени бройки, но все пак като сериен модел. BMW подпомага усилено изграждането на нужната водородна инфраструктура в Германия, подчерта Ципзе.      

fallback
  • #11
    Баварец ( преди 3 години )
    С какво i3 се различава от Трабант
  • #10
    TSLA ( преди 3 години )
    Има една кола, която е по-напред от американците и с едно столетие пред ВСИЧКО останало по улиците и това е i3: 100% карбонова клетка, композитни панели отстрани (100% неръждаема) и това върху самостоятелно алуминиево шаси, което държи окачването. А i4-ката има една маска за смяна и става чук
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    С тези се смея яко! Те скоро и Ренде няма да догонят в електрифицирането!
  • #8
    ( преди 3 години )
  • #7
    Гоуст ( преди 3 години )
    Пак ли ще се произвежда при китайските унтременши?
  • #6
    Смех ( преди 3 години )
    Старите похвати на ФВ продават коли на самите себе си.
  • #5
    до 4 ( преди 3 години )
    баце, айде първо чети, после пиши, а? Миналата година са продали 190 000 ЕЛЕКТРОМОБИЛА. Тази година ще продадат 1 милион ЕЛЕКТРИФИЦИРАНИ автомобила, което включва и PHEV. А i3 никога не е било конглокент на Модел 3, щото когато се появи, още нямаше нито Модел 3, нито Модел Х, нито модел У или Й
  • #4
    Ти да видиш ( преди 3 години )
    Миналата година не могли да продадат 200 хиляди електрички, но тази година със сигурност щели да продадат милион, тоест 600% увеличение. То и BMW i3 трябвашеТесла модел 3 и да се превърне в бестселър, но за целия срок на производство, не успяха да продадат толкова, колкото модел 3 бяха продадени само за последното тримесечие. защо ли всички си поставят толкова нереалистични цели? То ако ставаше така, само след две години 80% от продажбите на всички ще са електромобили.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Прасенце - зурличка кръстосана с angry birds. Ужаст.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    ми то същото като М3
fallback
Последни