fallback

BMW показа i4 и обеща 1 милион продадени електромобила през 2021

Въпреки коронавируса групата отчете 5.2 милиарда евро печалба за миналата година

BMW представи новия си електрически модел i4 и обеща да достави рекордните 1 милион електрифицирани автомобила през 2021 година, по време на годишната си отчетна конференция в Мюнхен днес. Компанията обяви 99 милиарда евро приходи за 2020 и печалба от 5.2 милиарда евро преди данъци, въпреки затрудненията покрай коронавируса. Бордът на директорите предложи на общото събрание изплащането на дивидент от 1.90 евро на обикновена акция.   

    BMW i4, Оливер Ципзе Оливер Ципзе с новото BMW i4        През 2020 германската компания е успяла да продаде 2.325 милиона автомобила от марките BMW, MINI и Rolls-Royce - с около 8% по-малко спрямо 2019 година. Сривът обаче е бил изцяло през първото полугодие, докато второто е най-силното в цялата история на BMW Group с над 1.3 милиона доставени автомобила. Поделението за мотоциклети е пласирало 169 000 машини - второ най-добро постижение в историята.       BMW i4  BMW i4 всъщност излиза с три месеца по-рано от предвиденото         По-добрите от очакваното финансови резултати се дължат както на възстановяването на основни пазари, така и на съкратените разходи, заяви финансовият директор Николас Петер. BMW съкрати около 4000 души през изминалата година. Компанията обаче е успяла да запази почти без промяна инвестициите в научна и развойна дейност - общо 6.3 милиарда евро.      Николас Петер, BMW През 2020 BMW е съкратила капиталовите си разходи с над 1.7 милиарда евро, съобщи Николас Петер          През 2021 групата очаква значително увеличение на доставките спрямо 2020, и марж на печалбата между 6 и 8 на сто, допълни Петер.   Компанията е подобрила и рекорда си за най-много продадени електромобили през 2020, със 193 000 доставки, заяви главният изпълнителен директор Оливер Ципзе. Средните емисии СО2 на гамата са паднали с 22%. Сега целта пред BMW е да пласира 1 милион електрифицирани машини - eлектромобили и плъг-ин хибриди - през 2021 година, а до 2025 да продава по 2 милиона чисти електромобила годишно.     През 2025 година BMW иска да продава по 2 милиона електромобила годишно, обяви Ципзе      При представянето на резултатите Ципзе показа за пръв път и новото i4 - електрическо купе, които анализаторите сочат като пряк конкурент на Tesla Model S. Германците планират да го пуснат на пазара с три месеца предсрочно, още във втората половина на годината. i4 ще предложи осмо поколение на операционната система на BMW - най-мощната до момента. Повече детайли за модела ще ви предложим по-късно.

Ципзе потвърди и слуховете, че дъщерната марка MINI ще е изцяло електрическа от 2030 година нататък. Ще има и изцяло електрически модели на Rolls-Royce. Още догодина баварската група ще пусне на пазара и водородния си автомобил Hydrogen Next - в ограничени бройки, но все пак като сериен модел. BMW подпомага усилено изграждането на нужната водородна инфраструктура в Германия, подчерта Ципзе.      

fallback
  • #11
    Баварец ( преди 3 години )
    С какво i3 се различава от Трабант
  • #10
    TSLA ( преди 4 години )
    Има една кола, която е по-напред от американците и с едно столетие пред ВСИЧКО останало по улиците и това е i3: 100% карбонова клетка, композитни панели отстрани (100% неръждаема) и това върху самостоятелно алуминиево шаси, което държи окачването. А i4-ката има една маска за смяна и става чук
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    С тези се смея яко! Те скоро и Ренде няма да догонят в електрифицирането!
  • #8
    ( преди 4 години )
  • #7
    Гоуст ( преди 4 години )
    Пак ли ще се произвежда при китайските унтременши?
  • #6
    Смех ( преди 4 години )
    Старите похвати на ФВ продават коли на самите себе си.
  • #5
    до 4 ( преди 4 години )
    баце, айде първо чети, после пиши, а? Миналата година са продали 190 000 ЕЛЕКТРОМОБИЛА. Тази година ще продадат 1 милион ЕЛЕКТРИФИЦИРАНИ автомобила, което включва и PHEV. А i3 никога не е било конглокент на Модел 3, щото когато се появи, още нямаше нито Модел 3, нито Модел Х, нито модел У или Й
  • #4
    Ти да видиш ( преди 4 години )
    Миналата година не могли да продадат 200 хиляди електрички, но тази година със сигурност щели да продадат милион, тоест 600% увеличение. То и BMW i3 трябвашеТесла модел 3 и да се превърне в бестселър, но за целия срок на производство, не успяха да продадат толкова, колкото модел 3 бяха продадени само за последното тримесечие. защо ли всички си поставят толкова нереалистични цели? То ако ставаше така, само след две години 80% от продажбите на всички ще са електромобили.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Прасенце - зурличка кръстосана с angry birds. Ужаст.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    ми то същото като М3
fallback
Последни