fallback

BMW разкри новата си система за контрол iDrive

Технологията ще дебютира при два електромобила на марката тази година

Германският производител BMW разкри новото, осмо поколение на системата за контрол iDrive, която ще дебютира през тази година на два електромобила на марката - кросоувъра iX и седана I4.

Технологията се появи за първи път преди 20 години, като оттогава баварците непрекъснато я усъвършенстват. Сега излиза осмото поколение на система, в която основна роля играят дисплеи с висока разделителна способност и сензорни контролери. Всички те се поддържат от значително надграден софтуерен пакет, насочен към подобряване на скоростта на командите. Той позволява по-широк спектър от персонализирани функции и по-обширни актуализации на софтуера по въздуха с значително по-бързи скорости на изтегляне.

Най-отличителното допълнение към физическите компоненти в салона е новият извит дисплей на BMW. При модела iX той обединява 12,3-инчовия дисплей на приборния панел с 14,9-инчов екран на информационно-развлекателната система. Свободно стоящият дисплей е монтиран на таблото и леко под ъгъл към водача.

Функциите на извития екран могат да се управляват или от въртящ се контролер, или от сензорен екран, а също така с гласови и жестови команди. За дисплей се използват нови триизмерни графики и операционни менюта, които носят това, което BMW нарича „по-завладяващо потребителско изживяване“ и „по-голяма детайлност“. Те са достъпни три различни режима - Ефективен, Спортен и Индивидуален. Допълнителният режим „Спокойствие“ позволява на водача да намали количеството информация само до скоростта на автомобила. Предвижда се разработването на други режими, които собствениците на автомобили BMW ще могат да изтеглят.

В сравнение със съществуващата система iDrive от седмо поколение, е добавена и нова функция - „Моите режими“. Тя замества Drive Experience Control, позволявайки на водача да зададе предварително до 10 различни параметъра.

От компанията допълват, че въвеждането на новата система iDrive е позволило да се намали наполовина броя на физическите бутони, като почти всички спомагателни функции вече се управляват цифрово. Променен е и head-up дисплеят, който също използва нова графика и нови функции за добавена реалност.

Новата система iDrive включва също капацитивни сензорни контроли, монтирани на волана от ново поколение с необичайна джанта с шестоъгълна форма, както и плъзгащо устройство за избор на предавка на мястото на традиционния скоростен лост на BMW.

IDrive от осмо поколение е първото за BMW, което поддържа 5G мрежи за по-бързи актуализации на софтуера - това, което германският производител на автомобили нарича "модернизиране по въздуха". Тази връзка позволява на собствениците да надграждат функции като осветлението и системи за подпомагане на шофирането на всички пазари, където технологията се поддържа.

Като част от подобренията на новата система iDrive на BMW, цифровите услуги за навигация, паркиране и зареждане вече са напълно интегрирани в базираната на облак система BMW Map. Той използва вероятностни модели, базирани на информация, предоставена от HERE map - бившата компания на Nokia, която сега се контролира от BMW, Audi и Mercedes-Benz.

Още снимки на новото поколение на системата iDrive - вижте в галерията:

Снимки: BMW

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Не мисля че е нужно да си завършил промишлен дизайн, за да имаш мнение нещо дали ти харесва или пък не. Факт е че тези модели не се приемат добре от потребителите. А пристрастията са вече друг въпрос.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Ехаа, завършилите Приложно изкуство и дизайн взеха думата!!
  • #4
    mariovial ( преди 3 години )
    Отвратително грозен волан!Ако това е бъдещето на BMW жалко.
  • #3
    Дедо Искрен ( преди 3 години )
    Гледам....Бенве ! Пак гледам....пак Бенве! Това недоразумение явно е Бенве.....Аз пък съм космонавт!
  • #2
    VAYK ( преди 3 години )
    Тия съвсем го оплескаха дизайна!
  • #1
    r.men ( преди 3 години )
    Мдаа, откраднаха воланчето от Alfa Romeo 4C.
fallback
Последни