За състоянието на превозното средство трябва да се следи непрекъснато, а не веднъж в месеца. За съжаление, много от шофьорите не съблюдават това правило, а след това се сблъскват със сериозни повреди, които е можело да бъдат предотвратени още на начален етап.
По правило, проблемът може да бъде открит и без диагностика само с помощта на звука. Ако колелата на автомобила са лошо закрепени, няма да се мине през тресене и трясъци. Повечето водачи, когато се сблъскат с подобна ситуация, я отдават на лошите пътища. И продължават да си карат колата, без да обръщат сериозно внимание на случващото се. Какви са причините за случващото се?
Колела
Ако колелата на автомобила не са закрепени както трябва, в един момент тресенето и силният шум ще станат нетърпими. Понякога се случва щифтът за закрепване на колелото да се счупи и да не може да се фиксира стабилно върху главината. До това се стига при често сваляне и качване на гумата и джантата.
Също така, на това място се събира и много кал, която уврежда щифтът или някой от болтовете, крепящи колелото. Не е задължително болтът или щифтът да са счупени, за да се появят вибрации. Понякога е достатъчно те просто да не са затегнати докрай. Или пък отделните болтове да бъдат затегнати с различна сила. Затова и трябва да се потърси помощ от съответния сервиз за смяна на гуми.
Джанта
Още един проблем, заради който често се появява тресена в задната част, са кривите джанти. По правило, до това се стига при попадане в дупка или при удар по време на движение. За да се реши този проблем, отново трябва да се потърси гумаджия, който да изправи джантата или да я замени с нова (ако се налага).
Протектор
По принцип, поставянето на гуми с различен протекткор на една и съща ос е забранено в много държави, като това е записано в Правилника за движение по пътищата. Много собственици на автомобили обаче са свикнали да пестят именно от гумите и не съобразяват, че подобно нещо е и много опасно, тъй като влошава управляемостта на превозното средство.
По правило, в случая проблемът се появи при скорост от над 100 км/ч. И ако водачът постави гуми с еднакъв протектор, които са с еднакво налягане и добре балансирани, тресенето би трябвало да изчезне незабавно.
Окачване
Понякога проблемът не е в нито една от посочените вече причини, а се дължи на повреда или дефект окачването. Ако някой от неговите основни компоненти е увреден по една или друга причина, може да се стигне не само до тресене и силен звук, но и до сериозно разклащане на автомобила. В този случай шофьорът не може да направи нищо друго, освен да посети специализиран сервиз, в който повредата да бъда открита и отстранена.