fallback

Защо каросериите на новите машини не са толкова здрави, както преди?

Производителите пестят от някои материали и технологии, но има и други причини

В края на миналия век и дори в началото на на този автомобилите бяха много здрави и служеха дълго време на собствениците си. Дебелият метал по каросерията ръждавееше бавно, но нещата се промениха много бързо. Сега изглежда, че производителите икономисват от материалите, което е факт, но има и други причини за случващото се.

Основната от тях е, че в онези времена автомобилите се проектираха спрямо едни технически изисквания за скорост и безопасност. С годините тези правила се променяха много пъти, а технологиите се усъвършенстваха. Затова и при съвременните коли металът по каросерията може да бъде изправен дори с пръсти. При старите това нямаше как да са случи. За съжаление, тази тенденция ще продължи, категорични са експертите, които обясняват защо се стигна дотук.

Защита на пешеходците

Едно от най-важите изисквания, на което трябва да отговаря новият автомобил, е безопасност. При това, той трябва да защитава не само хората в салона, но и тези навън. При сблъсък с пешеходец металът на капака се огъва и предпазва ударения човек от по-сериозни наранявания. Същото се отнася и за пластмасовите брони, които се пръскат и нанасят само охлузвания, но не и сериозни счупвания на кости. Това няма как да се каже за старите брони, които буквално раздробяваха костите на ударения от автомобил човек.

Повече пластмасови детайли

В старите автомобили ги нямаше много стоманени и пластмасови крепежни елементи, които се огъват и чупят дори при леко съприкосновение с бордюр или натрупана купчина със замръзнал сняг. Освен това, много по-малко са и различните скрити кухини в каросерията, в които сега се натрупват кал и вода. Съответно, това води до бърза поява на ръжда.

Нова стратегия на производителите

Не бива да се забравят и маркетолозите на автомобилните компании. Те много отдавна са пресметнали какъв е жизненият цикъл на автомобилите. Ако преди време колата се считаше за лукс и се експлоатираше до 20 години, сега тя се продава още на третата година. А това означава, че няма смисъл от каросерия, която да издържа вечно. Тази радикална промяна на технологичния процес позволява огромни икономии за производителите. В същото време техните заводи бълват огромни количества нови автомобили, които някой трябва да си купи.

Спестяване на защита от корозия

При новите условия напълно отпада необходимостта от щателна обработка срещу ръжда на автомобилите. Тя се прави единствено на проблемните места. В същото време обаче, през зима пътищата продължават да се засипват със сол и други реагенти, които след известно време стават причина за появата на ръжда по основни детайли от автомобила.

Сред тях, например, е рамата при всъдеходите, която вече никой не обработва срещу ръжда. А именно там има много кухини и отвори, в които се набива кал. Така се появява корозия, която изяжда метала и носещият елемент се разпада.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Уф, имат предвид основно БМВ.
  • #13
    Volvo ( преди 3 години )
    Най-безопасни са Волво.А също така и не гният.Единствено Ауди се съпоставят с тях по корозоУстойчивост.Volvo for life!
  • #12
    Вин ( преди 3 години )
    До13 Колега, казваш истини от рода : по добре богат и здрав отколкото беден и болен! Прав си за всичко, но то си има ЦЕНА, която масата клиенти не са готови да плащат!
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    За мене колкото е по стара една кола толкова е по хубава...затова и имам два мерцдеса 87 560 сл с 5.6л и 8 цилиндъра и 93 600 сл с 6л 12 цилиндъра. Това са последните истински напревени коли, след тези години всичко е маркетинг и печалба.Аз се учех да карам на дядо москвича с горни скорости 60 година - беше супер кола...Старите коли и младите жени - ей тва ценя :)
  • #10
    ИСТИНАТА ( преди 3 години )
    Някога бяха яки, ама при удар се разпадаха. Сега имат здрава клетка за сигурност на пътниците и въздушни възглавници а ламарините поемат удара чрез "зони за деформация". Но и преди, и сега следват философията на kокa кола - газирана гадост в тенекиена опаковка. Единственото читаво нещо е як карбонов скелет върху яко алуминиево ШАСИ и леки композитни панели отвън. За жалост само BMW i3 го предлага, а сме 21 век от 21 години...
  • #9
    Striker ( преди 3 години )
    "каросерията ръждавееше бавно" - Пешо, от кое село си, брат? Бахахахахах! "Ръждавее" ти тройкаджийският мозък, Джони! На български (който ти е доста чужд, явно) се казва РЪЖДЯСВА, хахахах! Малее, от къде ги изравяте такива недоучили, бре!?
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Ръждата по новите коли не е на видими места както на старите коли. Тенекията е добре боядисана външно. Трябва да погледнеш отдолу и в затворените пространства. Около калниците, шасито, в колоните...покрай уплътнения и разбира се по окачването, спирачки ауспух всичко си ръждясва. Не толкова зле като едно време ама пак си има ръжда която рано или късно почва да прави проблеми. Колите сега са измислени да издържат до 25 години. Повечето производители дават 10-12 години гаранция срещу корозия.
  • #7
    м дааа ( преди 3 години )
    масовият автомобил в Бг е на 10+ , голямата част са от държави където вали сняг и въпреки това не съм видял нито ръжда нито гниене.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла и Ауди имат най добрите конструкции. Направени от алуминий. Всички други си ръждясват почти като едно време.
  • #5
    Вин ( преди 3 години )
    Значи, в новите има много пластмаса, обаче повече ръждясвали:)), имало повече кухини! - верно? Сега всички коли са с пластмасови подкалници, преди се набиваше кал и сол чак до предните колонки. Докато си купеха, след многогодишно чакане, нова кола хората започваха консултации как да защитят дъното от гниене. Сега поне, можем да наблюдаваме остаряването на куп западни марки у нас. Много повече държат на корозия от производството дори през 80-те и 90-те години!
fallback
Последни