В края на миналия век и дори в началото на на този автомобилите бяха много здрави и служеха дълго време на собствениците си. Дебелият метал по каросерията ръждавееше бавно, но нещата се промениха много бързо. Сега изглежда, че производителите икономисват от материалите, което е факт, но има и други причини за случващото се.
Основната от тях е, че в онези времена автомобилите се проектираха спрямо едни технически изисквания за скорост и безопасност. С годините тези правила се променяха много пъти, а технологиите се усъвършенстваха. Затова и при съвременните коли металът по каросерията може да бъде изправен дори с пръсти. При старите това нямаше как да са случи. За съжаление, тази тенденция ще продължи, категорични са експертите, които обясняват защо се стигна дотук.
Защита на пешеходците
Едно от най-важите изисквания, на което трябва да отговаря новият автомобил, е безопасност. При това, той трябва да защитава не само хората в салона, но и тези навън. При сблъсък с пешеходец металът на капака се огъва и предпазва ударения човек от по-сериозни наранявания. Същото се отнася и за пластмасовите брони, които се пръскат и нанасят само охлузвания, но не и сериозни счупвания на кости. Това няма как да се каже за старите брони, които буквално раздробяваха костите на ударения от автомобил човек.
Повече пластмасови детайли
В старите автомобили ги нямаше много стоманени и пластмасови крепежни елементи, които се огъват и чупят дори при леко съприкосновение с бордюр или натрупана купчина със замръзнал сняг. Освен това, много по-малко са и различните скрити кухини в каросерията, в които сега се натрупват кал и вода. Съответно, това води до бърза поява на ръжда.
Нова стратегия на производителите
Не бива да се забравят и маркетолозите на автомобилните компании. Те много отдавна са пресметнали какъв е жизненият цикъл на автомобилите. Ако преди време колата се считаше за лукс и се експлоатираше до 20 години, сега тя се продава още на третата година. А това означава, че няма смисъл от каросерия, която да издържа вечно. Тази радикална промяна на технологичния процес позволява огромни икономии за производителите. В същото време техните заводи бълват огромни количества нови автомобили, които някой трябва да си купи.
Спестяване на защита от корозия
При новите условия напълно отпада необходимостта от щателна обработка срещу ръжда на автомобилите. Тя се прави единствено на проблемните места. В същото време обаче, през зима пътищата продължават да се засипват със сол и други реагенти, които след известно време стават причина за появата на ръжда по основни детайли от автомобила.
Сред тях, например, е рамата при всъдеходите, която вече никой не обработва срещу ръжда. А именно там има много кухини и отвори, в които се набива кал. Така се появява корозия, която изяжда метала и носещият елемент се разпада.