fallback

Jeep възроди официално още една легенда

Новите Wagoneer и Grand Wagoneer трябва да се преборят с BMW X7 и Mercedes-Benz GLS

През миналата есен американският производител Jeep представи концептуалния модел Grand Wagoneer, а сега дойде време и за премиерата на серийната му версия. Заедно с нея беше показан и Jeep Wagoneer и така марката официално възроди легендарния автомобил със също име, който се произвеждаше през периода 1961-1993 година.

Новите Wagoneer (на снимките в червено) и Grand Wagoneer (в синьо) излизат на пазара през лятото, като ще трябва да се конкурират с луксозните SUV-модели на германските производители, в това число BMW X7 и Mercedes-Benz GLS. Двата модела на Jeep ще се предлагат и във варианти с 3 реда седалки, като са изградени на нова платформа, която всъщност представлява модернизирана версия на архитектурата, използвана за пикап Ram 1500.

В гамата на Jeep вече има един модел с 3 реда седалки - Grand Cherokee L, но новите два всъдехода, които има еднакви размери, са по-големи от него. Те превъзхождат по габарити и основните си конкуренти на американския пазар, като Wagoneer ще се бори с Chevrolet Tahoe, GMC Yukon и Ford Expedition, докато големите съперници на Grand Wagoneer са Cadillac Escalade и Lincoln Navigator.

На външен вид двата всъдехода не се отличават много от концептуалния модел, показан през 2020 година. Версията Wagoneer има повече хром, уникална долна предна част, черен покрив и американско знаме върху емблемите се. Решетката на радиатора и при двата модела е опростена в сравнение с концепцията, същото се отнася и за задните светлини, които вече не преминават през цялата широчина на автомобила.

За серийните версии са предвидени джанти с размери от 18 до 22 цола (при прототипа от 2020 година те бяха 24-цолови). Новият Wagoneer ще се предлага в общо 7 екстериорни цвята, докато за версията Grand освен тях ще бъдат достъпни още 3. В стандартното оборудване на двата всъдехода влизат седалки Nappa, като за Grand Wagoneer са предвидени и кресла с ватирана кожа Palermo.

В интериора прави впечатление воланът с две спици, който напомня на този на оригиналния модел от миналия век. Предният приборен панел е с диагонал 10,3 инча при Wagoneer и 12,3 инча при Grand Wagoneer. Всъдеходите получават и информационно-развлекателната система Uconnect 5 на концерна Stellantis с 10,1-инчов екран. Предлагат се също 10,3-инчов дисплей за пътника до шофьора, като той е интегриран в жабката, както и 10,1-инчови екрани за пасажерите на втория ред.

Устройствата могат да бъдат включени чрез HDMI и те ще използват бордовия Wi-Fi, за да може на тях да се гледат Netflix, Hulu или YouTube чрез Amazon Fire TV за Auto. Оборудването включва head-up дисплей, цифрово огледало за обратно виждане, озвучителна система McIntosh, охладено централно конзолно хранилище и сейф под предния подлакътник.

Задвижването към задните колела е стандартно за Wagoneer, а като опция се предлага и 4х4. Тя е достъпна в три различни версии, като при топ-варианта - Quadra-Drive II, има и електронно контролиран заден диференциал с ограничено приплъзване. Опция за този модел са въздушни причини, които увеличават пътния просвет. Те са част от стандартния пакет за Grand Wagoneer, както и системите за задвижване на четирите колела, които имат 5 режима - автоматичен, спортен, чакъл, сняг и кал/пясък, а също така и функция за контрол при спускане.

И двата варианта на Wagonеer са с V8 двигатели, но от Jeep обещават до края на годината да предложат и версия с хибридно задвижване (plug-in). При по-ниско разположения модел 5,7-литровият V8 развива 392 к.с. и 548 Нм въртящ момент, като той получава помощ от 48-волтов стартер-генератор. Grand Wagoneer разчита на 6,4-литров V8 с 471 к.с. и 617 Нм въртящ момент, като при тази версия ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,0 секунди. Двата мотора са свързани само с 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Новите модели на Jeep са оборудвани и с най-съвременните системи за безопасност и асистенти на водача, сред които са функция за поддържане на лентата на движение, адаптивен круиз-контрол, система за нощно виждане, която открива животни и пешеходци, видеокамери, осигурявани 360-градусово наблюдение и др.

Продажбите на Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer стартират от лятото, като цените на първия модел стартират от 59 995 щатски долара, а на втория - от 88 995 долара. От Jeep обясниха, че те могат да достигнат до 111 000 долара за Grand Wagoneer, ако бъде избрано най-високо ниво на оборудване и съответно всички допълнителни екстри.

Още снимки на Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer - вижте в галерията:

Снимки: Jeep

fallback
  • #7
    none ( преди 3 години )
    Като им гледам моторите ще се сблъскат челно с дядо Джо и парижкото споразумение за климата. Бързат да ги анонсират защото вече на всичка зад океана е ясно че V8 ще отидат в историята до края на мандата на дядо Джо Байдън.
  • #6
    байдъуей ( преди 3 години )
    ...къща на колела,а върши работа ,като кола...
  • #5
    JEEP ( преди 3 години )
    Не изглеждат лошо, но ме дразни кръглото вместо скоростен лост
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    страхотни са
  • #3
    //// ( преди 3 години )
    #3 Не се кахъри :) Аз отдавна не обръщам внимание на такива неща, защото няма оправия :) Просто синтезирам основното и отделно си убивам времето тук :)))
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Топ машини.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Екология ли? - бОли ги фара (х)американците за напъните в тази насока: тия school bus-и с по 30/100 разход явно няма да се карат по уличките на Амстердам напр.
fallback
Последни